آثار ارسالی بخش رسانه‌های دیجتیال با حضور داوران و دبیر این بخش داوری شد و طرح‌های برگزیده این بخش انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نشست داوری آثار  ارسالی بخش رسانه‌های دیجیتال بر ضرورت توجه به هدف این جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی کالای دانش‌بنیان ایرانی گفت: مهم‌ترین رویکرد در انتخاب آثار ارسالی بخش رسانه‌های دیجیتال می‌بایست مبتنی بر هدف جشنواره باشد تا با انتخاب بهترین آثار رسیده به جشنواره مسیر آینده فراروی ما و مخاطبان باشد زیرا این جشنواره زمینه‌ساز ایجاد یک جریان فرهنگی و حمایتی از کالای ایرانی برای سال‌های آینده است.

وی با اشاره به سازوکار و معیارهای انتخاب آثار این جشنواره گفت: آثاری که به تشخیص هیات داوران شایسته کسب مقام نیستند اما درخورتقدیروقدرانی باشند به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی می‌شوند تا به این شکل زمینه ترغیب و تشویق تولیکنندگان محتوای دیجیتال به تولید آثار کیفی و شایسته در این حوزه در دوره‌های بعدی جشنواره فراهم شود.

امیرحسین اسدی دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ایران‌ساخت، سطح کیفی آثار ارسالی نسبت به نخستین دوره برگزاری این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه فعالان حوزه تولید محتوای دیجیتال استقبال خوبی از این بخش نشان دادند  که این استقبال در دوره‌های آینده‌ جشنواره می‌تواند با گستردگی روبرو شود و از سویی زمینه غنای حوزه محتوای دیجیتال را در این عرصه فراهم کند.

وی با اشاره به در شاخه‌های گوناگون بخش رسانه‌های دیجیتال آثار گوناگونی به دبیرخانه ارسال شده بود که بیش‌ترین میزان این آثار حول محور یک کسب و کار و کارآفرینی دیجیتال قرار داشتند.

دبیر بخش رسانه های دیجیتال «ایران ساخت» درباره تعداد آثار داوری شده، بیان کرد: در بخش رسانه های دیجیتال در 3 رشته وب‌گاه، نرم افزار و شبکه اجتماعی؛ 413 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع آثار ارسال شده پس از ارزیابی 48 اثر به داوری نهایی راه یافتند. از این میان، آثار و نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند که در اختتامیه جشنواره «ایران ساخت»، معرفی خواهند شد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.