داور بخش هنرهای تجسمی «ایران ساخت»، معتقد است در حال حاضر موضوع کالا و خدمات دانش بنیان مسئله‌ای ضروری برای کشور است و باید با تمام توان به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
ابراهیم حقیقی داور بخش هنرهای تجسمی جشنواره «ایران ساخت» درباره اهمیت موضوع دانش بنیان در کشور اظهار کرد: دانش بنیان بودن مسئله ای ضروری است که باید کشور به این سمت حرکت کند. به عنوان مثال ایران تولید کننده زعفران مرغوب است اما به علت نبود فناوری بسته بندی این زعفران در اسپانیا بسته بندی شده و با چند برابر قیمت به فروش می رسد در صورتی که اگر در این عرصه دانش بنیان بودیم این اتفاق رخ نمی داد. در جشنواره «ایران ساخت» نیز موضوع دانش بنیان بودن علاوه بر حمایت از تولیدات ایرانی باید در آثار ارسالی مد نظر باشد.

این طراح و گرافیک پیشکسوت همچنین عنوان کرد: البته مصرف کننده قطعا به دنبال محصول با کیفیت، مرغوب، دارای استاندارد و بهداشتی است. در ایران محصولات مرغوب تولید می شود که به عنوان نمونه در پوشاک چندین برند مرغوب داریم و خود من، تنها پوشاک ایرانی مصرف می کنم. اگر کالایی کیفیت لازم را داشته باشد مصرف کننده به سمت آن جذب می شود.

وی همچنین درباره برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» بیان کرد: در بیشتر جشنواره ها شاهد هستیم فراخوان آن به صورت عمومی منتشر می شود که در این صورت افراد حرفه ای در جشنواره شرکت نمی کنند. در حالی که اگر فراخوان آن رویداد برای افراد حرفه ای تدوین شده باشدو نتیجه آن به گوش همگان برسد، شاهد آثار بهتری خواهیم بود. 

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.