به منظور بهبود و افزایش بهره وری در پیشرانه های دریایی نخستین همایش پیشرانه های دریایی با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حسین طلوعی دبیر همایش پیشرانه های دریایی با اشاره به اینکه یکی از راه های به اشتراک گذاشتن اطلاعات علمی و پژوهشی برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی است  بیان کرد: لزوم بهبود و افزایش بهره وری در پیشرانه های دریایی بر هیچ کس پوشیده نیست. هرساله تعداد زیادی شناور در سراسر دنیا ساخته می شود، وجه اشتراک تمامی این شناورها وجود پیشرانه درآن ها است.

طلوعی در ادامه گفت: در همین راستا سازمان صنایع دریایی و دانشگاه صنعتی شریف با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن ملی موتور این افتخار را دارند تا "اولین همایش پیشرانه های دریایی" را با همراهی و حمایت نهادها، دانشگاه ها و صنایع مهم در حوزه پیشرانه های دریایی، در تاریخ 26 بهمن ماه سال جاری در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌کند.

وی همچنین درباره اهداف برگزاری این همایش ابراز کرد: ارائه دستاوردهای علمی کشور در حوزه پیشرانه های دریایی، جمع آوری ایده ها، پژوهش ها و نظرات علمی پژوهشگران و صنعتگران کشور،  شناسایی اندیشمندان و توانایی های موجود در کشور و هم افزایی علمی مراکز و نهادهای علمی در حوزه پیشرانه های دریایی همچنین آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با گلوگاه های فناورانه صنعت از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر همایش پیشرانه های دریایی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر از جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور، محرکه اصلی و انتقال قدرت و در نهایت  پیشبرنده ها و پایش و نگهداری مهم‌ترین محورهای این  همایش به شمار می‌روند. 

نخستین همایش پیشرانه های دریایی با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی 26 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.