داوری نهایی آثار ارسالی به بخش رادیویی جشنواره «ایران ساخت» با حضور هیات داوران انجام شد که هیات داوران از 121 اثر ارسالی این بخش 3 اثر برگزیده را انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، داوری نهایی آثار ارسالی به بخش رادیویی جشنواره «ایران ساخت» با حضور هیات داوران متشکل از حمیدرضا ولیان، علی سیفی، اکبر رضایی و علی وطنی نماینده معاونت علمی انجام شد در این بخش در مجموع 121 اثر ارسال شد که پس از داوری نهایی 3 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در این نشست علی وطنی با بیان اینکه در آثار هنری ظرافت هایی وجود دارد که با استفاده از فناوری های نوین روح جدیدی در این تولیدات باید دمیده شود اظهار کرد: فرهنگ آثار هنری نیازی به تبلیغات ندارد گرچه نیاز به حراست و پاسداری دارد باید تولیدکنندگان یا استفاده از فناوری های جدید در محصولات خود تغییراتی ایجاد کنند به عنوان مثال ایران یکی از تولیدکنندگان برتر زعفران در کشور است که در این عرصه نیاز به استفاده از فناوری در بسته بندی داریم همچنین بازاریابی نیز خود نوعی علم است که باید آموخته شود.

حمیدرضا ولیان داور بخش رادیویی درباره کیفیت آثار این بخش عنوان کرد: برگزاری جشنواره «ایران ساخت» ابتکاری برای ترویج اقتصاد دانش بنیان است تا از طریق پخش آثار این حوزه در رسانه اهمیت آن برای همگان روشن شود. در بخش شنیداری جشنواره شاهد ارسال آثاری با کیفیت بودیم در واقع آثاری قابل اعتنا به این بخش ارسال شد این آثار برای دور نخست جشنواره قابل توجه بود تا شروع و بهانه ای برای جهت دهی به آثار این بخش شود.

همچنین علی سیفی دیگر داور این بخش با اشاره به اینکه جشنواره «ایران ساخت» به علت ایجاد ارتباط رسانه، حوزهای علمی و اجرایی ابتکاری نو است که هم افزایی برای سایر موضوعات را دربر دارد بیان کرد: در بخش این بخش بیش از 100 برنامه رادیویی در بخش هایی همچون نمایش، گزارش، میز گرد و گفتگو ارسال شد همچنین حضور برنامه های استانی از مناطق مختلف کشور قابل تقدیر است. بیشتر آثار ارسالی از نظر قالب رادیویی شبیه به هم بودند که قطعا در دوره های بعدی شاهد آثاری خلاقانه تر خواهیم بود.

سیفی همچنین عنوان کرد: محوریت اقتصاد مقاومتی در بین آثار ارسالی بود اما توجه کمتری به موضوع دانش بنیان شده بود که بررسی اثار نشان می دهد باید معرفی تولیدات دانش بنیان توجه بیشتری شود بنابراین این موضوعی است که نیاز به فرهنگسازی دارد و در فضای رسانه ای بیشتر به ان پرداخته شود. همچنین جای برنامه های کوتاه رادیویی در بین آثار خالی بود که سال های اینده می توان روی این موضوع نیز کار شود.

همچنین در این نشست داوران احکام خود را از پرویز کرمی دبیر کل جشنواره «ایران ساخت» دریافت کردند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.