هیات داوران بخش مستند جشنواره «ایران ساخت» پس از داوری نهایی 3 اثر برگزیده این بخش را انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نشست داوری فیلم مستند در بخش رسانه های دیداری و شنیداری جشنواره «ایران ساخت» با حضور هیات داوران متشکل از احمد رضا درویش، مجید رضابالا، تاج بخش فناییان، حامد شکیبا نیا و ارود عطار پور و محمود شیخ زین الدین نماینده معاونت علمی برگزار شد که هیات داوران از مجموع 225 اثر ارسالی به این بخش 3 اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند همچنین هیات داوران 2 اثر را قابل قدیر دانستند.
پرویز کرمی دراین نشست با اشاره به اینکه مهمترین زمینه فعالیت معاونت علمی تجاری‌سازی فناوری و ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان است اظهار کرد: ادبیات جدیدی در کشور به منظور بهره گیری از علم و فناوری در بهره‌وری صنایع و محصولات صنعتی ایجاد شده است در جشنواره ایران ساخت نیز در نظر داریم بنیانی را در راستای حمایت از کالای با کیفیت دانش بنیان و تاکید بر آن بنا گذاریم.

وی ادامه داد: در داوری این آثار موضوع حمایت از کالای ایرانی مورد توجه ویژه باشد و آثاری که در آنها موضوعاتی همچون توجه به اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار خلاق اشاره شده است در اولویت است. همچنین انتظار می رود در مراسم اختتامیه جشنواره در بیانیه هیات داوران توجه به این مهم سیاستگذاری شود تا انتقال دهنده خط مشی جشنواره به هنرمندان و فناوران حوزه باشد.

کرمی با اشاره به اینکه «ایران ساخت» جشنواره ای موضوعی و تخصصی است گفت: با برگزاری این رویداد انتظار می رود تبادل و هم افزایی هنرمندان و جامعه علمی بیشتر از گذشته شود و جشنواره تولید محتوا برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی را در فضای مجازی و رسانه ای داشته باشد.

همچنین اکبر نبوی دبیر بخش رسانه های دیداری و شنیداری جشنواره درباره آثار این بخش بیان کرد: در ارزیابی کلی می توان گفت آثار ارسالی این بخش در سطح قابل قبولی قرار دارند البته این جشنواره در نخستین دوره برگزاری خود است بنابراین می تواند پایه ای برای دوره های بعدی باشد و بخشی از نیازهای واقعی مربوط این حوزه به جامعه مستند ساز کشور منتقل شود.

در ادامه تاجبخش فناییان داور این بخش با اشاره به اینکه عطف به موضوع دانش بنیان به اندازه کافی در آثار مشاهده نشد بیان کرد:  در مجموع آثار ارسالی به بخش مستند جشنواره «ایران ساخت» را می توان در سه دسته هنرهای سنتی، تولیدات دانش بنیان نظامی و آثاری که به لحاظ فناوری در آینده دارای امتیاز هستند قرار داد که در هر کدام از این بخش ها آثار ممتازی وجود داشت که در نهایت هیات داوران با نتایج مشترک سه اثر برگزیده را انتخاب کردند.

همچنین ارد عطارپور دیگر داور این بخش نیز با بیان اینکه ترکیبی از آثار قوی، متوسط و ضعیف در بخش مستند مشاهده شد عنوان کرد: به طور کامل محور دانش بنیان بین آثار پرداخته نشده بود و این امر به علت برگزاری نخستین دوره جشنواره عادی است در دوره های بعدی با کسب تجربه و شناخت بیشتر قطعا آثار بهتری ارسال خواهد شد گرچه آثار با کیفیت خوب در بین همین آثار دوره نخست مشاهده شد.

در پایان نیز داوران این بخش احکام خود را از پرویز کرمی دبیر کل جشنواره دریافت کردند.
جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.