3 اثر برگزیده بخش فیلم کوتاه جشنواره «ایران ساخت» از سوی هیات داوران متشکل از احمدرضا درویش، احمد مرادپور، رامین حیدری فاروقی و مهدی یادگاری و محمود شیخ زین الدین نماینده معاونت علمی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نشست داوری فیلم کوتاه در بخش رسانه های دیداری و شنیداری جشنواره «ایران ساخت» با حضور هیات داوران متشکل از احمدرضا درویش، احمد مرادپور، رامین حیدری فاروقی و مهدی یادگاری و محمود شیخ زین الدین نماینده معاونت علمی برگزار شد که هیات داوران از مجموع 217 اثر ارسالی به این بخش 3 اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند همچنین هیات داوران 2 اثر را قابل قدیر در این بخش دانستند.

احمدرضا درویش داور این بخش درباره کیفیت آثار ارسالی اظهار کرد: ایده های خوبی در برخی آثار ارسالی دیده شد ضمن اینکه جوانانی که آثار خود را ارسال می کنند نیاز به حمایت دارند که جشنواره «ایران ساخت» این امکان را فراهم می کند در واقع برای  جوانان همین که اثر آنها منتخب این جشنواره از سوی معاونت علمی شوند افتخار است و راه خود را ادامه می‌دهند.

همچنین حیدری فاروقی دیگر داور این بخش از جشنواره «ایران ساخت» نیز بیان کرد: وقتی نخستین دوره از یک جشنواره موضوعی برگزار می شود نمی توان حداکثر توقع را در ارائه آثار داشت زیرا آمادگی کامل برای این رویداد وجود ندارد در مورد جشنواره «ایران ساخت» نیز این مطلب صدق می‌کند.

حیدری فاروقی همچنین عنوان کرد: در این حوزه آثاری که دارای کیفیت فیلمی و سینمایی بوده و به موضوع شناخت و اگاهی اشاره داشتند انتخاب شدند البته در سینمای ایران در حوزه فیلم کوتاه با موضوع دانش بنیان به خوبی پرداخته نشده و جای کار دارد.

در پایان نیز داوران بخش فیلم کوتاه هر یک احکام خود را از پرویز کرمی دبیر کل جشنواره «ایران ساخت» دریافت کردند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود . 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.