خانه هنرمندان ایران از 15 دی ماه به مدت 3 روز میزبان جشنواره «ایران ساخت» است. شب شعر نمایش دو فیلم مستند، یک فیلم کوتاه از جمله برنامه‌های روز نخست این جشنواره همزمان با آیین گشایش آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، خانه هنرمندان از 15 دی ماه سال جاری میزبان آثار هنرمندان جشنواره «ایران ساخت» می شود. بر این اساس روز نخست این رویداد ساعت 16 شب شعر «ایران ساخت» با حضور شعرای منتخب و طنزپردازان و برگزیدگان بخش ادبیات جشنواره برگزار می شود.

همچنین ساعت 16 فیلم مستند «اقتصاد در بوق کارخانه» اثر بهروز ملبوس باف در تالار شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می آید و «گور مردها» عنوان فیلم کوتاهی است که در روز نخست ساعت 16:30 در همین تالار روی پرده می رود.

بر اساس این گزارش، فیلم مستند «مادر زمین» با موضوع کارآفرینی از مجموعه کارستان نام دیگر اثر مستندی است که ساعت 17 در خانه هنرمندان پخش می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار منتخب هنرهای تجسمی در گالری بهار، نامی و تابستان خانه هنرمندان از ساعت 13 تا 20 میزبان علاقمندان برای بازدید است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.