وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید داخلی کمک به نیروی انسانی ، اشتغالزایی وافزایش تولید داخلی و درآمد ملی را به همراه دارد.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حمایت از کالای تولید داخل اظهار کرد : حمایت و خرید کالای تولید داخل به جذب نیروی انسانی ، اشتغالزایی و افزایش تولید و درآمد ملی کمک می کند به همین دلیل باید این موضوع در جامعه فرهنگسازی و اطلاع رسانی شود.

وی درادامه گفت: تولید کنندگان ما تمام سعی خود را برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می کنند و انتظار داریم که مردم هم با خرید کالای خوب ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کنند. همچنین  تولید کنندگان بتوانند محصولات خود را در بازارهای داخلی  و بین المللی عرضه کنند.

نعمت زاده درباره مسوولیت دولت برای حمایت از تولید کنندگان گفت: مسوولان دولتی نیز باید تمام سعی خود را برای حمایت از تولیدات داخلی انجام دهند که جلوگیری از ورود کالای قاچاق از جمله این اقدامات هستند.

وی همچنین افزود: فراهم کردن بسترهای فرهنگی از دیگر مسوولیت های دولت است تا مردم و جامعه نسبت به استفاده از تولیدات داخل آگاه شوند تا تولید کنندگان مورد توجه قرار گرفته و بتوانند رشد داشته باشند.

نعمت زاده ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره ایران ساخت افزود: برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت گامی موثر در جهت فرهنگسازی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: نقش رسانه ها نیز درجهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ساخت داخل بسیار مهم است و باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.