5فیلم کوتاه و یک فیلم بلند در مدت برگزاری جشنواره «ایران ساخت» در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، همزمان با شروع جشنواره «ایران ساخت» از 15 دی ماه نمایش آثار این جشنواره نیز در خانه هنرمندان ایران آغاز می شود. بر این اساس 5 فیلم کوتاه طول برگزاری جشنواره در تالار شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید. «گورمردها» نام فیلم کوتاهی به کارگردانی علی مردمی است که روایتگر داستان پیرمردی روضه خوان در یک قبرستان است و 15 دی ماه ساعت 16:30 اکران می شود.

همچنین فیلم کوتاه «عوارض خروج» نیز به کارگردانی محمد نجاریان 16 دی ماه به نمایش در می آید در این فیلم داستان پسری روایت می شود که از انجام کارهای تکراری خسته شده است. «آب یخ» عنوان فیلم کوتاه دیگری است که به کارگردانی جلال ساعد پناه داستان یک پیرمرد یخ فروش را روایت می کند که 16 دی ماه ساعت 18 پخش می شود.

بر اساس این گزارش «جهیزیه» نیز فیلم کوتاه دیگری است به کارگردانی محسن غلامزاده مه در سومین روز از جشنواره 17 دی ماه ساعت 16:30 به نمایش در می‌آید همچنین در همین روز فیلم کوتاه «من قدیمی هستم» کار عادل تبریزی نیز ساعت 18 در تالار شهناز به نمایش در می آید که داستان آن در رابطه با معلمی روستایی است که برای تدریس ادبیات وارد مدرسه ای در شهر میشود.

فیلم بلند «قهرمان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت نیز در 16 دی ماه ساعت 19 در خانه هنرمندان به نمایش در می آید این فیلم روایتگر داستان مردی است که در کارخانه ای مشغول کار است کارخانه در معرض تعطیلی قرار دارد و بچه های آن به فعالیت هایی در رابطه با قاچاق کالا می پردازند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

 علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.