15دیماه، خانه هنرمندان ایران رنگ و بوی دیگری داشت، بوی اسپند، نقل خوانی، اجرای تاتر محیطی و بالاخره روبانی که بریدن آن توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری زنگ افتتاح نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت را به صدا در آورد تا علاقمندان به مدت سه روز با آثار هنرمندان کشور در حوزه حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در بین علاقمندانی که برای مراسم گشایش جشنواره به خانه هنرمندان آمده بودند چهره های آشنایی همچون ناصر فیض، مسعود شجاعی طباطبایی، رجبی معمار، حسین پارسائی، اسماعیل خلج، عباس عظیمی، رضا ناجی ، جلیل فرجاد، عزت الله مهرآوران و... دیده می شد.

اما در این بین شعر خوانی در تالار امیرخانی حال و هوایی دیگر داشت. سالن پر بود از علاقمندان به شعر و ادبیات به گونه ای که ظرفیت سالن پاسخگوی استقبال جمعیت نبود و تعداد زیادی ایستاده مراسم را دنبال می کردند.

سورنا ستاری نیز مهمان ویژه این شب شعر بود.

عباس احمدی دبیر اجرایی بخش ادبیات جشنواره «ایران ساخت»، شعر طنز «کار هست» را در حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خواند .

در این‌ مراسم شعرا و طنزپردازان منتخب کشور اشعار خود در رابطه با حمایت از کالای ساخت ایران را خواندند. چهره‌هایی همچون ناصر فیض، محمدجواد شاه‌مرادی، اسماعیل امینی، علی سلیمانی، محمدحسین مهدیار، عباس احمدی و امید مهدینژاد نیز  در این مراسم‌حضور داشتند.

در این بین تالار استاد جلیل شهناز نیز مملو از تماشاگرانی بود که برای تماشای بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره آمده بودند. «اقتصاد در بوق کارخانه» به کارگردانی بهروز ملبوس‌باف و «مادر زمین» کاری از مهناز افضلی دو فیلم مستندی بود که به نمایش در آمد . همچنین "گورمردها" نیز عنوان فیلم کوتاهی بود که با استقبال تماشاگران‌ مواجه شد .

همچنین تالارهای نامی ، بهار و تابستان میزبان آثار هنرمندان برگزیده بخش کاریکاتور و هنرهای تجسمی جشنواره بود.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.