در سومین روز از برگزاری جشنواره ایران ساخت، کارگاه آموزشی برند سازی شرکت های دانش بنیان و جایگاه سازی استارت آپ ها با حضور گسترده علاقه مندان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بعدازظهر سومین روز جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت، کارگاه برندسازی شرکت های دانش بنیان و جایگاه سازی استارت آپ ها در محل سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان  برگزار شد. جمعیت زیادی در داخل سالن، حضور یافته بودند. این کارگاه توسط شهریار شفیعی مدیریت می شد. پیش از برپایی کارگاه آموزشی، سالن مملو از جمعیت شد و تعدادی هم ایستاده بودند.

شفیعی در این کارگاه ابراز کرد: شرکت های دانش بنیان به طور معمول در حوزه تکنیکالی قوی هستند اما این بدان معنا نیست که در حوزه هایی همچون حسابداری، منابع انسانی ،مدیریت رسانه و برند سازی نیز تنها میتوان  به یک تکنیک بسنده کرد. بلکه نیاز داریم خود را در تمام حوزه ها قوی کنیم.

وی در تعریف علم گفت: علم به شکل کل از زنجیره تبدیل به پدیده ها پیروی میکند و به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب به دنبال این است که از چه مبانی و مبادی  پیروی کند.

شفیعی خطاب به شرکت کنندگان این کارگاه اموزشی بیان کرد: برند یک دانش پیچیده است به گونه ای که پیچیدگی آن را نمیتوان کمتر از علم مهندسی دانست و صحبت از برندینگ  نوعی مهندسی فضای ذهن را معرفی میکند.

این فعال حوزه برندسازی، با اشاره به رشد جامعه و پیچیدگی های دنیای امروز بیان کرد: نکته کلیدی این است که با رشد جامعه پیچیدگی های آن به طور حتم نیز رشد می ابد بنابراین نمی توانیم با نگاه  زمان دهه ٧٠ میلادی  بازار امروز ایران را رصد کنیم. به این منظور که دیدگاه گذشته پاسخگوی سوالات بی شمار امروزی نیست.

‎براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران است.

‎علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.