منصوری با بیان اینکه دیدار سالانه با رهبری‌معظم‌انقلاب یکی از دلگرمی‌های مستعدان‌برتر است، گفت: نگاه و نگرش ایشان به مسائل بسیار کلان و در عین‌حال ریزبینانه است که همین موضوع سبب می‌شود اجتماع نخبگانی مسیر بهتری را ترسیم و سپری کند.

انسیه سادات منصوری؛ دانشجوی ‌برتر دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم جلب‌توجه فضای عمومی جامعه به اجتماع نخبگانی، برگزاری همایش ملی نخبگان فردا را اقدامی ضروری توصیف و خاطرنشان کرد: این اجتماع سالانه سبب می‌شود، جامعه خاصه مسؤولان نگاه و توجه خود را بیش از گذشته به اجتماع نخبگانی بومی معطوف کنند. از سوی دیگر بُعد رسانه‌ای قوی این همایش نیز مزید بر علت می‌شود تا فضای عمومی نیز به اهمیت حضور فعال نخبگان در جامعه پی ببرد.

وی با اشاره به ایجاد فرصت مناسب برای انتقال تجربیات و بیان ایده‌های نخبگانی در این همایش، تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت که در ذیل همایش سالانه نخبگان فردا انجام می‌شود، ارائه ایده‌های‌برتر مخصوصاً در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است که بیانگر نگاه و نگرش مستعدان‌برتر به موضوع اقتصاد است و سبب می‌شود این موضوع بیش از گذشته توان ذهن ایده‌پرداز جامعه را به خود اختصاص دهد؛ البته این امر در گرو پیگیری جدی مسیر عملیاتی‌شدن این ایده‌ها و ارائه تسهیلات لازم برای اجرای آنها است که این امر می‌تواند از طریق برقراری ارتباط منسجم و منطقی با صاحبان صنایع و یا سرمایه‌گذاران تحقق یابد.

 دانشجوی مستعد‌برتر دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به لزوم گسترش کارگروهی، بیان داشت: نشست‌های نخبگانی خاصه همایش‌ ملی نخبگان فردا، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر اجتماع نخبگانی با یکدیگر و در نهایت تعریف پروژه‌های مشترک در قالب کارگروهی و هسته‌های پژوهشی است.

منصوری ارتقاء حس مسؤولیت‌پذیری را یکی از لازمه‌های تأثیرگذاری اجتماع‌نخبگانی دانست و گفت: روند باید به‌گونه‌ای باشد که بنیاد ملی نخبگان بیش از ارائه تسهیل و یا حمایت مالی، مستعدان‌برتر را وارد چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه کند. به‌عبارت دیگر در قبال هر امکانی، وظیفه و مسؤولیتی را مطالبه کند. خوشبختانه این روند تا حدودی در روند جدید به چشم می‌خورد اما نیاز به تأکید بیشتر دارد.

وی افزود: در دیدار با رهبری‌معظم‌انقلاب نیز ایشان به همین نکتۀ مسؤولیت‌پذیری نخبگان اشاره کردند و گفتند که اجتماع نخبگانی نباید منتظر بماند تا دیگری مشکلات را حل کند بلکه باید در تمام مراحل شناسایی ضعف‌ها، بیان و حرکت برای رفع آنها به‌صورت جدی وارد عمل شود.

دانشجوی‌برتر پزشکی خاطرنشان ساخت: دیدار سالانه با رهبری‌معظم‌انقلاب یکی از دلگرمی‌های مستعدان‌برتر است و اگر فردی به دلایل مختلف دچار نوعی سرخوردگی شده باشد، در این دیدار انگیزه دوباره می‌یابد. از سوی دیگر نگاه و نگرش ایشان به مسائل بسیار کلان و در عین‌حال ریزبینانه است که همین موضوع سبب می‌شود اجتماع نخبگانی تصمیم‌های بهتری برای ادامه فعالیت خود اتخاذ کرده و مسیر بهتری را ترسیم و سپری کند.

دانشجوی مستعد‌برتر دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در پایان تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان در چندسال اخیر خط‌مشیء خوبی را برای حرکت نخبگانی طراحی کرده است که باتوجه به اقدامات انجام‌شده، امید است در مرحلۀ عمل نیز به همان خوبی اجرا شود.