رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تازه ترین نشست رسانه ای خود از مجهز شدن کنسرت های جشنواره به سامانه کنسرت آنلاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمیدرضا نوربخش رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تازه‌ترین نشست رسانه ای خود که روز شنبه ۱۸ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد از راه اندازی سیستم کنسرت آنلاین کشور در جریان برگزاری این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: این اتفاق خوب برای اولین بار در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اتفاق می‌افتد و هدف آن پوشش گسترده جشنواره برای مخاطبانی است که به هر دلیلی نمی توانند برنامه های جشنواره را به صورت حضوری دنبال کنند. از این جهت با همکاری که همراه با سامانه کنسرت آنلاین انجام گرفته در طول برگزاری جشنواره تمامی کنسرت ها به صورت آنلاین از این سامانه پخش می شود.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند باعث افزایش مخاطبان جشنواره و رفع محدودیت بازدید مخاطبان از آثار به صحنه رفته، شود و امکانات خوبی را به وجود بیاورد که مخاطبان سراسر کشور بتوانند از فضای موجود بهره مند شوند. امیدوارم این اتفاق سرآغازی برای برنامه های آینده موسیقی کشور باشد و دست اندرکاران نیز از این سامانه حمایت های لازم را انجام دهند.

حامد عنقا مدیر سامانه کنسرت آنلاین کشور هم در این نشست رسانه ای بیان کرد: فعالیت سامانه کنسرت آنلاین کشور از اردیبهشت ماه امسال با برگزاری چند برنامه موسیقی در تالارهای اندیشه، وحدت و تعدادی دیگر از سالن ها آغاز شد و خوشبختانه فضا به گونه ای پیش رفت که ما اکنون در یک اتفاق خوب می توانیم در خدمت هنرمندان شرکت کننده در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر باشیم.

به گفته وی، دیگر در هیچ جای کشور محدودیتی برای تماشای برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر وجود ندارد و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده و مذاکره با مجموعه های مخابراتی، مخاطبان می توانند حتی در پایین ترین سطح اینترنت نیز از برنامه ها دیدن کنند.

وی افزود: سامانه کنسرت آنلاین سعی دارد تمامی برنامه ها را بدون فوت وقت پوشش دهد. البته باید به این موضوع اشاره کنم که ما به هیچ عنوان کنسرت گذار نیستیم بلکه فقط در این فضا سرویس دهنده مضاعفی هستیم و به طور حتم لذت دیدن یک اجرای زنده با پخش آنلاین فرق دارد، اما این امکان هم می تواند با توجه به محدودیت ها و قیمت گران بلیت شرایط نسبتا خوبی را برای مخاطبانی که به هر دلیلی نمی توانند از برنامه ها استفاده کنند، فراهم آورد.

ما برای دانشجویان و هنرجویان ساز و کاری را طراحی کرده ایم که بر اساس آن تعدادی از بلیت های جشنواره با تخفیف بالا به آنها ارائه خواهد شد که طی روزهای آینده جزییات آن اطلاع رسانی می شودحمیدرضا نوربخش نیز در ادامه صحبت های عنقا به موضوع بلیت فروشی جشنواره برای دانشجویان و هنرجویان موسیقی پرداخت و گفت: ما برای دانشجویان و هنرجویان ساز و کاری را طراحی کرده ایم که بر اساس آن تعدادی از بلیت های جشنواره با تخفیف بالا به آنها ارائه خواهد شد که طی روزهای آینده جزییات آن اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین به حضور پررنگ موسیقی انقلاب در جریان برگزاری این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: من در نشست رسانه ای قبلی برنامه ها را به تفسیر بیان کردم و در اینجا هم دوباره به موضوع موسیقی انقلاب تاکید می کنم که در این دوره به عنوان یکی از بخش های ممتاز جشنواره حضور دارد و گروه های شرکت کننده به تناسب برنامه هایی که برایشان در نظر گرفته ایم آثار برجسته موسیقی انقلاب را در کنسرت هایشان اجرا می کنند که به نظر من بسیار شنیدنی هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: به طور حتم حضور سامانه کنسرت آنلاین علاوه بر ایجاد هم افزایی و رونق بیشتر جشنواره، امکانی را به مخاطبان می‌دهد که به سمت جشنواره جذب شوند پس نباید از بحث گسترده شدن دامنه تکنولوژی هراس داشته باشیم.

حامد عنقا نیز در این بخش از نشست بیان کرد: بلیت فروشی سامانه کنسرت آنلاین طبق توافق با صاحب برنامه یا تهیه کننده انجام گرفته است. ما برنامه کامل و جامعی را به دوستان ارسال کردیم تا نسبت به قیمت بلیت ها بررسی های لازم را انجام دهند. در حال حاضر قیمت بلیت در سامانه کنسرت آنلاین جشنواره بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان است که در این میان بیشترین سهم به هنرمندان اختصاص پیدا می کند.