دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی 5 تا 7 اسفندماه 1395 برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این کنگره از سوی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با محوریت اصلی فراهم ساختن مناسب‌ترین فضا برای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های منحصربه‌فرد فعالان حوزه سلامت کشورهای اسلامی و رونق اقتصادی و فناوری در حوزه سلامت جهان اسلام در روز پنجم اسفندماه سال جاری شروع بکار خواهد کرد.

اهداف برگزاری این کنگره ایجاد شبکه‌ای منسجم از فعالان حوزه سلامت کشورهای اسلامی به‌منظور تعریف هم کاری‌های مشترک؛ بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیر توسعه مناسبات کشورهای اسلامی در حوزه سلامت؛ تعریف زیرساخت‌های لازم با بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی به‌منظور توسعه روابط بین‌المللی؛ تبیین اهداف مشترک در حوزه سلامت با بهره‌مندی از اشتراکات دینی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اسلامی است.

از جمله محورهای این کنگره محورهای کنگره می‌توان به گردشگری سلامت؛ سبک زندگی سالم(محیط زیست ، صنایع غذایی، ورزش)؛ طب سنتی و گیاهان دارویی؛ بیمه، خدمات درمان و سلامت عمومی؛دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین توسعه روابط دانشگاهی و فناوری اشاره کرد.

دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 7 اسفندماه 1395 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.