همزمان با دومین جشنواره ملی انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی کارگاه های آموزشی بر پا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دومین جشنواره ملی انرژی های تجدیدپذیر با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی 5 و 6 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود، در این راستا همزمان با برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی برپا می‌شود.

آشنایی با نیروگاه های آبی و طراحی ابعاد اصلی توربین به کمک نرم افزار Turbonpro، آشنایی با سلول های خورشیدی و مبانی تجربی و تئوری، آشنایی با سیستم های تصفیه آب و آب شیرین کن، آشنایی با نرم افزار trnsys (نرم افزار شبیه سازی در حوزه مهندسی انرژی تجدیدپذیر) عناوین این کارگاه ها است.

این جشنواره در محورهای تخصصی انرژی های خورشیدی، آب، باد، زمین گرمایی، زیست توده، هیدروژن و پیل سوختی، انرژیهای ترکیبی و سایر زمینه‌های مرتبط  و همچنین در حوزه های  اختراع و نوآوری، طرح های توسعه ای و کاربردی برگزار می شود.

همزمان با جشنواره، علاوه بر برگزاری کارگاه های تخصصی و مسابقه تولید محتوای رسانه‌ای، نمایشگاه صنعتی با هدف معرفی شرکت های برتر و کسب و کارهای موفق در حوزه فناوری انرژی های تجدید پذیر برگزار خواهد شد.