با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی،  اولین مرکز نوآوری، رشد و فناوری دریایی کشور در پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سید حسین موسوی زادگان ریاست دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این خبر که اولین مرکز نوآوری، رشد و فناوری دریایی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس شده است، گفت:  این مرکز در پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه و کارخانجات ایزوایکو راه اندازی شده است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه بندرعباس به عنوان بزرگترین بازار صنایع دریایی کشور بیان کرد: وجود پردیس دریایی دانشگاه امیرکبیر در بندرعباس، حضور مرکز نوآوری، رشد و فناوری دریایی در این پردیس یکی از عوامل تأثیرگذار بر ارتقای سطح دانش فنی دانشجویان و محققان صنعت دریایی بومی در منطقه است. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن استقبال از حضور تمامی علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان دریایی، از همه این علاقه مندان دعوت کرد تا با مراجعه به دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخواست عضویت خود در این مرکز را اعلام کنند.

وی بیان کرد:  مرکز نوآوری، رشد و فناوری دریایی امیرکبیر ضمن حمایت مالی بلا عوض از محصولات دانش بینان دریایی ساخت شرکتهای عضو مرکزرشد که توسط شورای علمی مرکز مورد تأیید قرار می گیرند، تسهیلات دیگری همچون فضای اداری مناسب، ارتباط با صنایع دریایی خدماتی و تفریحی، اعطای وام برای نمونه سازی ایده های دانش بنیان و همچنین حمایت قانونی از ثبت شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار اعضای مرکز رشد در اختیار قرار می دهد.

موسوی زادگان افزود: مرکز نوآوری، رشد و فناوری دریایی در حال مذاکره با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری کشورهای پیشرفته در حوزه صنایع دریایی همانند کره جنوبی به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک علمی و صنعتی است. 

وی تجاری سازی محصولات فناورانه دریایی و رفع نیازهای تحقیقاتی صنایع دریایی منطقه را از دیگر اهداف تأسیس این مرکز رشد در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دریایی دانست. این مرکز رشد به زودی با حضور مسئولین صنایع دریایی کشور و منطقه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.