عملکرد شبکه خبر که خبرنگاران و دوربین‌های آن از زمان حادثه «پلاسکو» در محل حادثه مستقر بوده‌اند، از دومین شب (اول بهمن‌ ماه) با انتقادهایی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در پی آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان «پلاسکو»ی تهران، تمام خبرها در این چند روز رنگ‌ و بوی این حادثه تلخ را به خود گرفته است و مردم که متاثر از فداکاری آتش‌نشان‌ها هستند، مخاطب جدی اخباری هستند که در حجم وسیعی از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

این در حالی است که شب گذشته (اول بهمن‌ ماه) پس از اعلام خبر رسمی پیدا شدن پیکر چهار تن از جان‌باختگان حادثه «پلاسکو» از سوی شبکه خبر و تکذیب آن دقایقی بعد توسط سخنگوی آتش‌نشانی، عملکرد این شبکه را با انتقادهایی از سوی مردم و برخی از رسانه‌ها همراه کرد.

به دنبال اعلام خبر پیدا شدن چهار تن از جان‌باختگان حادثه «پلاسکو»، خبرگزاری‌ها نیز به این خبر شبکه صداوسیما، استناد و آن را در رسانه‌های خود منتشر کردند؛ این در حالی بود که به گفته خبرنگاران حاضر در محل حادثه، از ورود خبرنگاران دیگر رسانه‌ها به محل پیدا شدن اجساد جلوگیری شده بود و تنها خبرنگاران صداوسیما امکان تهیه خبر از آن محل را داشتند.

در ادامه، دقایقی پس از تکذیب خبر توسط سخنگوی آتش‌نشانی، انتقادهایی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و به دنبال آن، برخی از خبرگزاری‌ها بابت انتشار اطلاعاتی غلط از مخاطبانشان عذرخواهی و اعلام کردند که این خبر را به استناد خبر اعلام شده توسط شبکه خبر منتشر کرده بودند.

در این میان خبرنگار اعزامی شبکه خبر در ارتباطی مستقیم به مخاطبان اعلام کرد که خبر پیدا شدن پیکر چهار تن از جانباختگان که توسط این شبکه اعلام شد، به استناد اخباری بوده است که در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود.

اما در میان حجم گسترده خبرهایی که از حادثه پلاسکو منتشر شده، مهم آن نیست که این اشتباهات در اعلام اخبار به نظر مسؤولان برمی‌گردد یا سیاست‌های خبری صداوسیما؛ مهم این است که آشفتگی اعلام اخبار در شرایطی که مردم و به خصوص خانواده‌های آتش‌نشان‌هایی که در زیر آوار مانده‌اند شرایط مناسبی ندارند، می‌تواند صدماتی را به دنبال داشته باشد که شاید بعضاً جبران‌ناپذیر هم باشد.

به نطر می‌رسد از شب گذشته که از حضور خبرنگاران در محل پیدا شدن پیکر جان‌باختگان جلوگیری شده است، تعداد اخبار کذبی که دقایقی بعد توسط یکی از مسئولان نکذیب می‌شود، افزایش یافته و این می‌تواند اعتماد مردم را به رسانه‌ها خدشه‌دار کند.