"هفته آگاهی از مغز" همچون سال گذشته اسفندماه سال جاری برگزار می شود که امسال نیز ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با همکاری نهادهای مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برای این هفته در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمد تقی جغتایی مسئول بخش آموزش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره برگزاری هفته آگاهی از مغز با حمایت  ستاد اظهار کرد: هفته آگاهی از مغز نخستین هفته اسفندماه سال جاری برگزار می شود که برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد ستادی با همکاری وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و همچنین شهرداری تهران، سازمان بهزیستی کشور و انجمن‌های علمی و صنفی (همچون آلزایمر، علوم اعصاب و اتیسم) تشکیل شده تا برنامه‌های این هفته با هماهنگی و قوی اجرا شود.

انجمن‌های مغز و شناخت همزمان با هفته آگاهی از مغز در دانشگاه‌های کشور تشکیل می‌شود

جغتایی درباره برنامه های این هفته گفت: در حوزه دانشجویی چندین سمینار دانشجویی در این هفته در سطح کشور برگزار می شود تا دانشجویان نسبت به سلامت و توانایی‌های مغز آگاهی پیدا کنند همچنین بر اساس انعقاد تفاهمنامه ستاد با معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با این هفته انجمن‌های مغز و شناخت در دانشگاه‌های کشور تشکیل می‌شود که ترویج و گسترش فناوری‌های علوم اعصاب و شناختی در دانشگاه های پزشکی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در حوزه دانش آموزی نیز سفیران مغز و شناخت که دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند به مدارس سرتاسر کشور می‌روند و دانش آموزان را با این حوزه آشنا می کنند همچنین در این هفته روزنامه دیواری تهیه شده در دبیرستان های سرتاسر کشور توزیع می شود که این اقدام در راستای آگاهی رسانی از نحوه ارتقاء سلامت مغز افراد است.

نشست های مرتبط با هفته در فرهنگسراها برگزار می‌شود

جغتایی با بیان اینکه نشست‌هایی مرتبط برای عموم مردم نیز در فرهنگسراها برگزار می شود ابراز کرد: البته در مهدهای کودک سرتاسر کشور نیز برنامه آموزش مربیان به منظور آگاهی بیشتر از نحوه ارتقاء، رشد و تکامل مغز کودکان برپا خواهد شد که محتوای این فعالیت تهیه شده و در هفته آگاهی از مغز توسط سازمان بهزیستی چاپ و توزیع می‌شود.

پخش اخبار هفته آگاهی از مغز در رسانه ملی

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان مهدهای کودک در این هفته گفت: از دیگر برنامه های این هفته برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری انجمن‌ها ی صنفی همچون اتیسم و آلزایمر برای گروه‌های هدف است. همچنین برنامه‌ای مشترکی توسط ستاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گروه سالمندان و کودکان در نظر گرفته شده است تا در این هفته اجرایی شود. از دیگر نکات در برگزاری این هفته پخش اخبار و برنامه های این هفته در رسانه ملی است.