بیست و سومین کنفرانس اُپتیک و فوتونیک و نهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 12 تا 14 بهمن‌ماه 95 برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با همکاری بیش از دویست و پنجاه  موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به‌صورت سالانه در محل دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود. امسال ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی یکی از حامیان اصلی این رویداد خواهد بود.
هرساله تعداد زیادی از محققان، متخصصان و صاحب‌نظران در زمینه‌های مربوطه دعوت می‌شوند تا مقاله‌های پژوهشی خود را که حاوی یافته‌های نو در زمینه‌های موضوعی کنفرانس است از طریق وب‌سایت کنفرانس ارسال کنند.
آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی از اهداف این کنفرانس است. مقالات برتر برای چاپ به مجله بین‌المللی علمی-پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌شوند.
هدف از برگزاری این رویداد آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر و نیز مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران است.
آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و همچنین  برگزاری میزگردهای تخصصی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد محسوب می‌شود.
پنل پرسش و پاسخ با جامعه فوتونیک توسط  ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی در این رویداد برگزار خواهد شد.
بیست و سومین کنفرانس اُپتیک و فوتونیک و نهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 12 تا 14 بهمن‌ماه 95 در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.