دریافت کمک از افراد آگاه و توانمند در زمینه مورد نظر، یکی از کلیدهای موفقیت در امر کارآفرینی محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که کمک خواستن نشانه ای از ضعف و سستی، و مشغله داشتن و انجام تمام امور به دست خود نماد قوت و قدرت است. اما دریافت کمک از افراد آگاه و توانمند در زمینه مورد نظر، یکی از کلیدهای موفقیت در امر کارآفرینی محسوب می شود. از خود صادقانه سوال کنید که واقعا چقدر زمان و انرژی برای انجام کارها دارید و قرار است در آن ساعات چه کارهایی صورت دهید؟
زمانی که حجم وظایف و اندازه انرژی خود را بدانیم، می توانیم انتخاب کنیم که چه کارهایی بکنیم و چه کارهایی نکنیم. این دقیقا معنای استراتژی در کار و کسب است. اینگونه شما آگاه می شوید که قبول کردن یک وظیفه احتمالا به معنای رد کردن وظیفه دیگر و یا برون سپاری آن در صورت نیاز است. تصویری شفاف از وظایفی داشته باشید که موجب رشد کار و کسب تان و یا حفظ آن می شود.به مجرد آنکه در این خصوص به شفافیت لازم دست می یابید، عوامل اصلی اتلاف کننده زمان، انرژی و حتی سرمایه های خود را خواهید یافت.
روی متفاوت بودن از رقبا تمرکز کنید نه آنکه از آنها بهتر باشید.
متفاوت باشید چرا که به سختی می توانید بهتر باشید. زمانی که بر سر بهتر بودن رقابت کنید، مجبور می شوید هر آن، ویژگی یا مزیتی جدید چاشنی برند خود کنید تا در گود رقابت باقی بمانید. زمانی که این شکل از رقابت سرایت می کند، سرانجام رقابت چیزی جز جنگ قیمتی نخواهد بود و در واقع رقابت بر سر این خواهد شد که چه کسی ارزان ترین قیمت را عرضه می کند.
بازار سرشار از محصولان مشابه است. شروع به تحلیل رقبا و کشف خلاهای بازار کرده و روش هایی برای متمایز شدن بیابید. کارافرینان باهوش می دانند که چگونه موقعیت و جایگاه مناسب خود را در بازار اشباع شده و شلوغ کنونی، یافته و تثبیت کنند.
وعده بفروشید
برند شما تصویر ذهنی مشتری و آبرو و حیثیت شما نزد اوست. پس زمانی که مشتری در حال استفاده از محصولات شما است، با خود چه فکری می کند و چه داستانی در ذهن او شکل می گیرد؟
در واقع ادراک برند ما در ذهن مشتری است که موجب می شود آنها به گفته های ما گوش کرده و متعاقباً از ما خرید کنند.
مردم دوست دارند بخرند، اما علاقه ندارند چیزی به آنها فروخته شود. وانگهی، آنها به دلیل هـویتی که برند شما به ایشـان می بخشد، خرید می کنند. وعده و نویدی که پیشنهادات برند شما به مشتری می دهد.
همانطور که برنادت جیوا کارشناس استراتژی می نویسد: "از آنجا که مردم می خواهند کمتر مشغله داشته و بهروری بالاتری داشته باشند، کمتر تنها باشند و بیشتر با دیگران ارتباط بگیرند، کمتر بترسند و بیشتر احساس امنیت کنند، پس کارآفرینان باهوش به جای فروش مزایا و ویژگی ها نوید می فروشند. "