دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: آن هایی که از نامزدی در جشنواره فیلم فجر انصراف داده اند میل خودشان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پس از اتمام مراسم تجلیل از نامزدهای جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از نامزدها به نشانه اعتراض انصراف داده اند و برخی نسبت به این امر معترض هستند، گفت: آن هایی که انصراف داده اند میل خودشان است.

وی گفت: به هر حال هیات داوران بر اساس لیستی که تهیه کنندگان امضا کرده اند و این لیست را به دبیرخانه داده اند این افراد را انتخاب کرده اند. این لیستی است که هیئت داوران انتخاب کرده اند. کسانی که انصراف داده اند بر اساس حق طبیعی خود این کار را انجام داده اند. مگر هیات داوران باید بر اساس آنچه که صاحبان آثار می گویند دست به انتخاب بزنند! هیات داوران تصمیم گرفته اند و به نظرم باید افرادی که در جشنواره حضور دارند به نظر آنها احترام بگذارند. اگر احترام نگذاریم نمی توانیم شاهد شرایط خوبی در سینما باشیم. به هر حال این داوران از اهالی سینمای ایران هستند و لازم است که به نظر آنها احترام گذاشته شود.

حیدری افزود: هر سال این اتفاقات و این حاشیه ها در داوری ها و حتی در بخش انتخاب رخ می دهد. من واکنشی نسبت به این اعتراضات ندارم و به نظرم همه کسانی که کاندید شده اند و جایزه می گیرند باید به نظر هیات داوران احترام بگذارند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان درباره اینکه آیا برای دبیری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز به او پیشنهاد داده اند، گفت: تا زمانی که سینما من را بخواهد خدمتگذار هستم و با جان و دل کار می کنم.