اگر شما به خودتان ایمان نداشته باشید، چطور می‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید که روی شما حساب باز کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آدم‌هایی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، به توانایی خود برای موفق شدن اطمینان دارند. می‌خواهید یکی از همین افراد باشید؟ این 15 ویژگی را در خودتان تقویت کنید.

آنهایی که اعتمادبهنفس دارند، مدام بهانهتراشی نمیکنند 

افراد با اعتمادبه‌نفس مسئولیت افکار و اعمالش را می‌پذیرند. آن‌ها ترافیک را برای دیر رسیدن مقصر نمی‌شمارند و می‌گویند دیر کردند. کاستی‌هایشان را با گفتن جملاتی مانند «وقت ندارم» یا «در این زمینه به اندازه کافی خوب نیستم»، پنهان نمی‌کنند. این افراد به اندازه کافی به خودشان وقت می‌دهند و آن‌قدر تلاش می‌کنند تا به اندازه کافی پیشرفت کنند.

افراد با اعتمادبهنفس از انجام کارهای خطرناک اجتناب نمیکنند

افراد با اعتمادبه‌نفس اجازه نمی‌دهند که ترس بر زندگی آن‌ها مسلط شود. آن‌ها می‌دانند که بیشتر وقت‌ها کارهایی که برای یک نفر ترسناک به نظر می‌رسد، دقیقا همان چیزهایی است که باید برای تکامل فردی خود انجام دهند. 

افراد با اعتمادبهنفس در حبابی از آسایش زندگی نمیکنند

افراد با اعتمادبه‌نفس به خودشان اجازه نمی‌دهند در منطقه امن بمانند، چون می‌دانند که ماندن در آن منطقه مساوی با مرگ رویاهایشان است. آن‌ها به شکل فعالانه‌ای خودشان را در شرایط سختی قرار می‌دهند، چون می‌دانند که این کار برای موفقیتشان الزامی است. 

افراد با اعتمادبهنفس انجام کارها را به هفته بعد موکول نمیکنند

آدم‌هایی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، می‌دانند طرح خوبی که امروز انجام شود، بهتر از ایده عالی‌ای است که قرار است یک روز از راه برسد و اجرا شود. آن‌ها برای «زمان مناسب» یا «شرایط مناسب» صبر نمی‌کنند، چون می‌دانند که این واکنش‌ها فقط ناشی از ترسی است که هر کس از تغییر دارد. آن‌ها همین امروز و همین حالا دست به کار می‌شوند، چون می‌دانند که امروز روزی است که پیشرفت در آن اتفاق می‌افتد. 

افراد با اعتمادبهنفس نسبت به نظرات دیگران وسواس ندارند 

آدم‌هایی که به خودشان مطمئن هستند، خیلی خود را درگیر بازخوردهای منفی که از این طرف و آن طرف می‌شنوند، نمی‌کنند. این افراد با وجود این‌که به کیفیت زندگی دیگران توجه دارند و سعی می‌کنند اثر خوبی روی اطرافیانشان بگذارند، اما با دریافت نظرات منفی که در قبال آن‌ها کاری از دستشان ساخته نیست، متوقف نمی‌شوند.

افراد با اعتمادبهنفس دیگران را قضاوت نمیکنند 

آدم‌هایی که به خودشان مطمئن هستند، درگیر حواشی غیرضروری نمی‌شوند و نیازی برای توهین به دوستان یا همکارانشان نمی‌بینند. آن‌ها آن‌قدر نسبت به چیزی که هستند و ویژگی‌هایی که دارند، مطمئن هستند که نیازی نمی‌بینند نگاه از بالا به پایین نسبت به اطرافیان داشته باشند.

افراد با اعتمادبهنفس اجازه نمیدهند کمبود امکانات آنها را متوقف کند

آدم‌های با اعتمادبه‌نفس می‌دانند که می‌توانند از همه منابع، چه بزرگ و چه کوچک، استفاده کنند. هم‌چنین می‌دانند که با خلاقیت و متوقف نکردن تلاش‌هایشان می‌توانند از عهده انجام هر کاری بربیایند. موانع و مشکلات آن‌ها را متوقف نمی‌کند، بلکه در هر شرایطی روی پیدا کردن راه‌حل متمرکز می‌شوند. 

افراد با اعتمادبهنفس اهل مقایسه کردن نیستند 

افراد با اعتمادبه‌نفس می‌دانند که قرار نیست با هیچ‌کدام از اطرافیانشان رقابت کنند. آن‌ها فقط درگیر رقابت با خود دیروزشان هستند و این مسئله را پذیرفته‌اند که داستان زندگی هر کس منحصربه‌فرد و متعلق به خودش است.

افراد با اعتمادبهنفس شادی خود را محدود به خوشنود کردن دیگران نمیکنند

آدم‌هایی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، دنبال راضی کردن دیگران نیستند. آن‌ها می‌دانند که همه آدم‌ها قرار نیست با هم کنار بیایند، و زندگی اصلا بر این مدار نمی‌چرخد. بنابراین افراد با اعتمادبه‌نفس بیشتر روی کیفیت روابط خود تاکید دارند تا کمیت آن. 

افراد با اعتمادبهنفس بهطور دائم به قوت قلب نیاز ندارند

افراد با اعتمادبه‌نفس می‌دانند که زندگی آن‌قدرها هم عادلانه نیست و همیشه هم قرار نیست به کام آن‌ها باشد. آن‌ها به‌خوبی این نکته را درک کرده‌اند که نمی‌توانند همه شرایط زندگی‌شان را کنترل کنند، بنابراین همه تمرکزشان را روی این نکته می‌گذارند که در قبال هر تغییری که در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد، بهترین واکنش را نشان دهند.  

افراد با اعتمادبهنفس از حقایق ناخوشایند زندگی اجتناب نمیکنند 

افراد با اعتمادبه‌نفس به‌موقع و قبل از این‌که مشکلات به همه زندگی‌شان ریشه بدواند، با آن‌ها مواجه می‌شوند. آن‌ها می‌دانند اگر مشکلات را حل‌نشده باقی بگذارند، ظرف چند روز یا چند هفته یا چند سال چندین برابر می‌شوند. بنابراین ترجیح می‌دهند امروز با شریکشان یک گفت‌و‌گوی ناراحت‌کننده داشته باشند تا این‌که ناراحتی‌شان را پنهان کرده و بر سر موفقیتشان قمار کنند. 

افراد با اعتمادبهنفس بهخاطر مشکلات جزئی دست از تلاش نمیکشند

افرادی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، دقیقا بعد از هر باری که زمین می‌خورند، از جایشان بلند می‌شوند و حرکتشان را از سر می‌گیرند. آن‌ها می‌دانند که شکست بخش جدایی‌ناپذیر موفقیت است. آن‌ها درست مثل یک کارآگاه دنبال علت ناکامی‌شان می‌گردند و وقتی سرنخ را پیدا کردند، آن را اصلاح می‌کنند و دوباره دست به کار می‌شوند. 

افراد با اعتمادبهنفس برای دست به کار شدن منتظر اجازه کسی نمیمانند

آدم‌هایی که به خودشان مطمئن هستند، بدون هر گونه تردیدی دست به عمل می‌زنند و هر روز به خودشان یادآوری می‌کنند که اگر من قرار نیست این کار را کنم، پس چه کسی قرار است انجامش دهد؟ 

افراد با اعتمادبهنفس خودشان را محدود به یک جعبه ابزار کوچک نمیکنند 

افراد با اعتمادبه‌نفس خودشان را محدود به طرح A نمی‌کنند و از همه سلاح‌ها و ابزارهایی که در اختیار دارند، برای موفق شدن استفاده می‌کنند و سناریوهای مختلف را امتحان می‌کنند تا ببینند که از کدام طریق موفق‌تر خواهند بود. آن‌ها همیشه دنبال پیدا کردن استراتژی با کمترین هزینه هستند. 

افراد با اعتمادبهنفس هر چیزی را که در اینترنت بهعنوان «حقیقت» میخوانند، بدون فکر قبول نمیکنند

آدم‌هایی که به خودشان مطمئن هستند، هر نوشته‌ای را صرفا به این دلیل که نویسنده‌اش معتقد بوده درست می‌گوید، حقیقت غیرقابل اجتناب نمی‌دانند و هر چیزی را از دیدگاه منحصربه‌فرد خود مورد بررسی قرار می‌دهند.„