رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران از استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح  «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران گفت:   یکی از ماموریت‌های اصلی مرکز فن‌بازار ملی ایران، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در سراسر کشور است که با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف حمایتی، در طول سال دنبال می‌شود. 

وی به‌عنوان‌مثال به اجرای طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان که از سال 1393 با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی شروع نیز در همین راستا بوده است  اشاره کرد. 

قنبرپور بیان کرد: در همین راستا این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرحی را با عنوان «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» و با هدف «توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور» در دستور کار خود قرار داد. 

به گفته وی، در این طرح که در حوزه‌های تخصصی و در قالب پروژ‌ه‌های مجزا، اجرایی می‌شود، کارگزاران مرکز فن‌بازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط، که در سامانه فن‌بازار ملی ایران ثبت شده‌اند، اقدام می‌کنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاه‌ها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، توزیع کتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش این‌گونه محصولات تلاش می‌کنند. 

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران درباره طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» توضیح داد: در گام نخست اجرای این طرح، کالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه «راه و ساختمان» به‌عنوان جامعه هدف انتخاب شده است و در ادامه این مسیر، به تدریج در سایر حوزه‌های تخصصی نیز این طرح اجرایی می‌شود. 

وی افزود: برای تسهیل استفاده از خدمات این طرح، مرکز فن‌بازار ملی ایران تخفیف 85 درصدی را برای تمامی شرکت‌های عضو سامانه فن‌بازار ملی در نظر گرفته است و سایرین نیز با عضویت در سامانه، از این تخفیف برخوردار خواهند شد. 

خدمات قابل ارائه در این طرح:

قنبرپور با اشاره به این مسئله که بهره‌مندی از خدمات این طرح برای تمام شرکت‌های فناوری عضو سامانه فن‌بازار، اعم از دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که در سامانه مذکور عضویت ندارند می‌توانند با عضویت رایگان و آسان در سامانه فن‌بازار ملی ایران ضمن معرفی محصولات و خدمات خود، از مزایای این طرح و سایر طرح‌های مشابه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت دو ماه از اجرای این طرح، تاکنون 62 کالا (از گروه کالایی بلوک سبک، آسفالت و بتن دکوراتیو، تابلو آسانسور و غیره) به قرارداد رسیده و 60 شرکت با حدود 100 محصول در انتظار ارزیابی و تنظیم قرارداد هستند.

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران در آخر افزود: با هماهنگی اداره کل امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، به عضویت سامانه فن‌بازار ملی ایران درآمده‌‌اند.

طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف «توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور» و توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی فعالیت دارد اجرایی می‌شود.