رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) گفت: تاکنون 13 میلیون دز واکسن اِنتروتوکسمی در این شعبه تولید شده که با تولید 2 میلیون دز تا پایان سال، در نهایت 15 میلیون دز از این واکسن در سال جاری در شعبه اهواز تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر امیرمحمد کرد زنگنه با اشاره به فعالیت‌های موسسه رازی شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) اظهار کرد: این شعبه از موسسه رازی در سال 1338 و متعاقب شیوع بیماری طاعون اسبی در منطقه جنوب غرب کشور، تحت عنوان آزمایشگاه در اهواز تاسیس شد و با همکاری موسسه رازی مرکز، پس از 2 سال واکسن ضد طاعون اسبی را تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1342 در زمینه جانوران سمی به ویژه عقرب فعالیت‌های قابل توجهی در این شعبه انجام شد، افزود: این فعالیت‌ها در نهایت منجر به تولید سرم ضد عقرب‌زدگی در موسسه رازی مرکز با همکاری شعبه اهواز شد.

رئیس موسسه رازی شعبه اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در این موسسه سم خشک عقرب، سرم ضد عقرب‌زدگی و واکسن اِنتروتوکسمی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید 15 میلیون دز واکسن اِنتروتوکسمی در موسسه رازی شعبه اهواز از تعهدات این شعبه است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 13 میلیون دز از این واکسن تولید شده و 2 میلیون دز باقیمانده نیز تا پایان سال تولید خواهد شد.

دکتر کرد زنگنه گفت: تعهد تولید 20 گرم  سم خشک عقرب در سال جاری که برای مسائل تحقیقاتی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در شعبه اهواز عملیاتی شده و تا هفته نخست اسفندماه به موسسه رازی مرکز تحویل داده می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی با اشاره به اینکه این شعبه در سال جاری متعهد به تولید 20 لیتر معادل 20 هزار ویال تولید آنتی سرم ضدعقرب‌زدگی نیز بود که به طور کامل انجام و به موسسه رازی مرکز تحویل داده شده است، تاکید کرد:  بر این اساس بحث تولید 2 میلیون دز واکسن اِنتروتوکسمی تا پایان سال در اولویت شعبه اهواز قرار گرفته است.