شتاب‌دهنده سیمرغ که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعلام فراخوانی برای دوره شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا با نگاهی ویژه به حوزه‌ی سخت‌افزار از گروه‌های کارآفرین دعوت به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شتاب‌دهنده سیمرغ  در حوزه‌ی خلق کسب‌وکارهای نوپا و البته با استفاده از گروه‌های حاصل از رویدادهایی چون رویداد دست به آچار و هم‌چنین استفاده از ظرفیت مخترعین و طرح‌های سطح سه بنیاد ملی نخبگان، با نگاهی ویژه به حوزه‌ی سخت‌افزار دوره‌های پیش شتاب‌دهی و شتاب‌دهی را برگزار می‌کند.

طول مدت این دوره ۸ ماه است، شتاب‌دهنده سیمرغ طی چند مرحله طرح‌ها و اختراعات ارسالی را غربال  می‌نماید، در نهایت مخترعین و یا صاحبان طرح امکان حضور در مرحله‌ی پیش شتاب‌دهی و امکان استفاده از امکانات و مزایای موجود را به مدت ۲ ماه کسب می‌کنند. درپایان این مرحله با نظر کارشناسان حداکثر۱۰ طرح یا اختراع وارد مرحله شتاب‌دهی می‌شوند.

شتاب‌دهنده‌ی سیمرغ شتاب‌دهنده‌ای منعطف است اما این بدان معنی است که اگر حاضرین در دوره شتاب‌دهی سیمرغ با توجه به امکانات و حمایت‌های موجود نیازمند زمان ‌بیشتری در جهت رسیدن به اهدافشان باشند با نظر کارشناسان منعی وجود نخواهد داشت.

چارچوب همکاری با تیم‌ها در شتاب‌دهنده سیمرغ به این صورت است که نحوه معامله طرح یا اختراع ( فروش قطعی ، واگذاری حق امتیاز و مشارکت با سرمایه‌گذار(  باید مشخص شود و طرح کسب‌وکار متناسب با واقعیات بازار آماده شود. در صورت مشخص گردیدن نحوه معامله طرح (حق امتیاز و مشارکت با سرمایه‌گذار(  تیم‌سازی صورت گیرد.

امکان استفاده ازکارگاه طراحی،ساخت وتولید؛ امکان استفاده از آزمایشگاه الکترونیک؛ امکان ثبت پتنت داخلی و خارجی؛ اتصال تیم‌ها به شبکه ارتباطی شتاب‌دهنده سیمرغ؛ استفاده از فضای کاری رایگان؛ دسترسی اینترنت؛ برگزاری جلسه بامربیان

ارائه خدمات مالی وحسابداری؛ ارائه خدمات مشاوره حقوقی؛ ارائه خدمات مشاوره کسب وکار از جمله امکاناتی است که این شتاب‌دهنده ارائه می‌کند.

برخی ازسرفصلهای برنامه آموزش دوره شتاب‌دهی شامل کارگاه تحلیل بازار، کارگاه روش‌های مدل‌سازی، کارگاه روش‌های قیمت‌گذاری و مدل درآمدی، کارگاه تحلیل برنامه مالی کسب وکارگاه تحلیل کسب وکار، کارگاه تحلیل فنی مهندسی، کارگاه تحلیل مباحث قانونی، کارگاه اصول برنامه اجرایی، کارگاه نحوه ارائه به سرمایه‌گذار، کارگاه جمع بندی اولیه بوم کسب وکار  و نیز کارگاه اصول مذاکره است.

علاقه‌مندان تا 10 فروردین 96 فرصت دارند در فرآیند شتاب‌دهی سیمرغ که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود ثبت نام کنند.