ششمین دوره استارتاپ تریگر که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و برگزار می‌شود، از 15 تا 20 اسفندماه 95 به بررسی کارآفرینی کاربرد هوش مصنوعی در حوزه مالی و حمل‌ونقل می‌پردازد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
نیاز این مرزوبوم به نوآوری و به‌کارگیری مدل‌های غالب نوآوری از موضوعات داغ امروز است و بی‌تردید این مهم از مسائلی نیست که مختص زمان یا دوره‌ای خاص باشد، بلکه صنایع و شرکت ای پیشرو در همه‌ی حوزه‌ها توجهشان را مدت‌ها است که بدان معطوف داشته‌اند.

مطالعات حاکی از آن است که شرکت‌های نوپای کارآفرینی در حال تبدیل‌شدن به مدل غالب هستند و اگر سازمان‌ها به دنبال نوآفرینی‌اند، باید در کنار کارکردهای بخش تحقیق و توسعه‌ی خود که غیرقابل‌انکار است، شرکت‌های نوپای کارآفرینی را رصد کنند و ضمن بهره‌برداری از محصولات و دستاوردهایشان، به انحا مختلف آنان را در راستای نیازهای صنایع جهت‌دهی کلان بخشند.

در همین ارتباط، ستاد توسعه ایده‌های کارآفرینانه‌ی دانشگاه صنعتی شری (ستاک) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با برگزاری چندین دوره رویداد استارتاپ تریگر، در تلاش است تا دانشجویان را در خلق ارزش برای جامعه و اقتصاد این کشور و همچنین نوآفرینی در صنایع و حوزه‌های گوناگون فعالیت سازمان‌های پیشرو یاری کرده و آنان را توانمند کند.

استارتاپ تریگر یک رویداد آموزشی- رقابتی فشرده به مدت 6 روز است که با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه بهینه شده است. در این رویداد آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک ایده کارآفرینانه‌ی خوب در کارگاه‌های آموزشی و به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

همچنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه نویسان، مدیران تجاری، گرافیست‌ها و متخصصان دیگر از طریق فرصت‌های شبکه‌سازی تعبیه شده فراهم است و به عبارتی تمامی شرایط برای توانمندسازی افراد و تشکیل یک تیم قوی مهیا شده است.در ششمین استارتاپ تریگر نیز به رسم دوره‌های گذشته، تیم‌ها ایده‌های خود را به کمک مشاوران و مربیان متخصص می‌پرورانند و به داوران ارائه می‌دهند.در چهار روز نخست این رویداد کارآفرینانه، برنامه‌های آموزشی در قالب کارگاه و با عناوینی همچون مدل کسب‌وکار، کارگاه تحقیقات بازار، کارگاه نمونه‌سازی اولیه و کارگاه ارائه ایده به سرمایه‌گذار و نقشه مالی ارائه خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی با عنوان ملاقات سریع (Fast Meeting) و مشاوره (Mentoring) در این رویداد برگزار می‌شود.در برنامه ملاقات سریع در طول چهار روز ابتدایی رویداد، طی چهار مرحله در دو گروه مجزا (حمل‌ونقل و مالی) هر یک از افراد یک بار در مقابل سایر شرکت‌کنندگان گروه خود قرار گرفته و در مورد ایده‌ها و توانمندی‌هایشان با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

این قسمت از برنامه فرصتی ایده‌آل برای پیدا کردن هم تیمی‌های توانمند و ایده‌ای متفاوت برای تشکیل تیم است همچنین در بخش مشاوره، متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه تکنولوژی مالی، کسب‌وکار و بازارهای سرمایه در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهند.

شانس ورود به برنامه شتاب‌دهنده شریف و استقرار شش ماهه در مجتمع خدمات فناوری شریف به همراه حمایت مالی و مشاوره‌های فنی و کسب‌وکار و جوایز نقدی از جمله امتیازهایی است که برای سه تیم برتر این رویداد در نظر گرفته شده است.

ششمین دوره رویداد استارتاپ تریگر (Startup Trigger) به محوریت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه مالی و حمل‌ونقل با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 20 اسفند 95 در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.