سه سمینار تخصصی کاربرد فناوری نانو برای اولین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۲ تا ۴ اسفندماه در پارس جنوبی برگزار می‌شود در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اولین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی از تاریخ ۲ تا ۴ اسفندماه در پارس جنوبی برگزار می‌شود، در این رویداد سه سمینار تخصصی در حوزه نانو برگزار می‌شود.

 کارگاه کاربرد فناوری نانو در صنایع پایین دستی- عمومی  نخستین سمینار این حوزه است که به معرفی ستاد   توسعه فناوری نانو معاونت علمی، بررسی اهمیت فناوری‌های نو؛ تعریف فناوری نانو و کاربردهای عمومی؛ اقتصاد فناوری نانو؛ وضعیت اقتصاد فناوری نانو در ایران؛ شرکت‌های بزرگ و فناوری نانو؛ مشکلات موجود در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پرداخته می‌شود.

همچنین در این کارگاه کاربردهای فناوری نانو در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز شامل    نانوپوشش‌ها،  نانوسیالات،  نانوکاتالیست‌ها،، نانومواد، محصولات فناوری نانو مرتبط با صنایع پایین‌دستی نفت و گاز و همچنین معرفی سامانه تبادل فناوری نانو بررسی خواهد شد.

کارگاه کاربرد فناوری نانو در صنایع بالا دستی- عمومی دومین کارگاه تخصصی حوزه نانو است که به معرفی ستاد   توسعه فناوری نانو معاونت علمی؛ بررسی اهمیت فناوری‌های نو؛ تعریف فناوری نانو و کاربردهای عمومی؛ اقتصاد فناوری نانو؛ وضعیت اقتصاد فناوری نانو در ایران؛ شرکت‌های بزرگ و فناوری نانو؛ مشکلات موجود در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌پردازد.

در این کارگاه کاربردهای فناوری نانو در صنایع بالا دستی نفت و گاز از جمله نانوپوشش‌ها ،  گل حفاری  و  HSE؛ محصولات فناوری نانو مرتبط با صنایع بالا دستی نفت و گاز و نیز معرفی سامانه تبادل فناوری نانو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 کاربرد نانوپوشش‌ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی- تخصصی  موضوع سومین سمینار مربوط به حوزه نانو در اولین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی است که در منطقه پارس جنوبی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

این کارگاه به بررسی اهمیت فناوری؛ بررسی اقتصاد فناوری نانو؛ معرفی نانو پوشش‌ها؛ بررسی ویژگی‌های عمومی نانو پوشش‌ها؛ حجم بازار جهانی نانو پوشش‌ها؛ انواع نانوپوشش‌ها  شامل   نانوپوشش‌های عایق صوت و حرارت،  نانوپوشش‌های سخت،  نانوپوشش‌های ضدخوردگی،  نانوپوشش‌های آنتی‌فولینگ، بررسی محصولات مرتبط با نانوپوشش‌ها می‌پردازد.

در این کارگاه معرفی مرکز توسعه نانوپوشش‌ها؛ شرکت‌های فعال در کشور و جهان در حوزه نانوپوشش‌ها؛ نگاهی به عملکرد نانوپوشش‌ها؛ مرور نمونه‌های استفاده شده در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از لحاظ فنیو اقتصادی ارائه می‌شود.

همچنین در فضای نمایشگاهی رویداد نیز غرفه معرفی فناوری نانو برپا است و در این غرفه نیز اطلاعاتی در رابطه با مرکز توسعه نانوپوشش‌ها و همچنین فناوری الکتروریسی اطلاعاتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. ضمناً در میان بازدیدکنندگان کتابچه محصولات فناوری نانو، مجموعه گزارش‌های ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی مرتبط با کاربردهای فناوری نانو با صنعت نفت، ماهنامه فناوری نانو و غیره توزیع می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های مد نظر در این رویداد پر کردن فرم‌های سامانه تبادل فناوری توسط کارشناسان و مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و همچنین ستاد توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، پارک فناوری استان بوشهر و حمایت شرکت‌های مستقر در منطقه، 2 الی 4 اسفندماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس جنوبی برگزار می‌شود.