فن‌بازار منطقه‌ای زنجان با تولیت جهاد دانشگاهی زنجان در نیمه اول اسفند 95 با کسب مجوز از مرکز فن‌بازار ملی ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فن‌بازار منطقه‌ای زنجان به عنوان هفدهمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور به منظور رونق مبادلات فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان زنجان، افتتاح خواهد شد.

کارکرد اصلی این فن‌بازار شناسایی عرضه و تقاضای فناوری و تناظریابی آن بر اساس برنامه‌های جامع و مدون جهت افزایش تبادلات حوزه HI-TECH است. 

تولیت فن‌بازارهای منطقه‌ای زنجان را جهاد دانشگاهی آن استان عهده‌دار خواهد بود و در کنار این نهاد حاکمیتی، حداقل یک شرکت خصوصی فعالیت‌های اجرایی را انجام خواهد داد. 

از اهم اقدامات فن‌بازار منطقه‌ای زنجان می‌توان به بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، کمک به انتقال فناوری و جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه اشاره کرد.

بخش دیگری از فعالیتهای این دفتر، ایجاد و توسعه بانک اطلاعات عرضه و تقاضای فناوری و کمک به رفع نیازهای فناوری صنایع استان از طریق شبکه فن بازار ملی ایران است.

مرکز فن‌بازار ملی ایران زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه ایجاد و ساماندهی فن‌بازارهای عمومی و تخصصی کشور را عهده‌دار است.