معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: مهم‌ترین دستاورد اقتصاد دانش‌بنیان که با اجرایی‌شدن قانون حمایت از شرکت‌ها نتیجه بخش بود، گذار جامعه از فرهنگ اقتصاد نفتی و رسیدن جامعه به درک اهمیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده و خلاق به عنوان ارزشمندترین سرمایه خود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در «دومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی» که با حضورمحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و 440 نفر از استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از تحقق زیست بوم نوآوری و کارآفرینی گفت: حرکت جدیدی در توجه به سرمایه‌های انسانی و درک اهمیت پژوهش آغاز شده است و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان در راستای استمرار این حرکت، از محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان حمایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان در عبور کشور از اقتصاد نفتی گفت: مهم‌ترین دستاورد اقتصاد دانش‌بنیان که با اجرایی‌شدن قانون حمایت از شرکت‌ها نتیجه بخش بود ، گذار جامعه از فرهنگ اقتصاد نفتی و رسیدن جامعه به درک اهمیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده و خلاق به عنوان ارزشمندترین سرمایه خود است.

تجلیل از یک استاد فرهیخته

گرامی‌داشت یک عمر آموزش و خدمت دکتر فرخ شادان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، رییس سازمان انرژی اتمی و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش دیگری از این همایش بود.
شادان، در حوزه فیزیولوژی پزشکی فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سال‌ها تدریس مفاهیم و نیز ترجمه کتاب‌های مرجع و شناخته شده در این حوزه اشاره کرد.

در دومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی 440 محقق و پژوهشگر برجسته و سرآمد دانشگاه های علوم پزشکی کشور با شاخص H-index  برابر با 15 یا بالاتر تقدیر شد.