شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرده است که برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ضوابط تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در دستورالعمل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی آمده است؛ هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه تولید محصولات (با تایید واحد ذیربط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) تا سقف 24 متر مربع، مشمول 50 درصد تخفیف در اجاره فضای غرفه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌شوند.
همچنین هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه فروش خدمات (با تایید واحد ذیربط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) تا سقف 12 متر مربع، مشمول 50 درصد تخفیف در اجاره فضای غرفه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌شوند.
در این دستوالعمل اعلام شده است؛ مجریان نمایشگاه‌های داخلی موظف هستند تا 15 درصد از فضای نمایشگاه ( با جانمایی در فضاهای مناسب) را با رعایت بندهای پیشین این دستورالعمل به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده از سوی واحد ذیربط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص داده و مدارک مربوط را برای تایید و اعمال حساب به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تحویل دهند.
ارائه تسهیلات فوق‌الذکر به شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی منوط به سازماندهی و اجرای آن توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.