به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از هالیوود ریپورتر، شمار تماشاگران هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار که به صورت مستقیم یکشنبه شب از شبکه ABC پخش شد برابر ۳۲.۹ میلیون نفر بود . این رقم به معنی کاهش ۴ درصدی نسبت به سال پیش است.
مخاطبان کلیدی این مراسم طیف سنی ۴۹-۱۸ سال هستند که ۹.۱ درصد مخاطبان اسکار را تشکیل دادند.
مراسم یکشنبه شب ۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به طول انجامید که طولانیترین مراسم در ۱۰ سال اخیر بود.
از نمایش امسال ۱۱۵ میلیون دلار بابت آگهی کسب شد. این شبکه تلویزیونی و آکادمی اسکار در ماه آگوست ۲۰۱۶(مرداد ) قراردادی به این منظور امضا کرده بودند که تکلیف پخش اسکار و آگهی ها را تا سال ۲۰۲۸ روشن کرده است و طبق آن شبکه ABC و کمپانی دیزنی مسئولیت این برگزاری را برعهده دارند.
پایین ترین آمار کسب شده در هزاره سوم مربوط به سال ۲۰۰۸ است .
در دهه اخیر بالاترین آمار مربوط به سال ۲۰۱۴ بوده است که با ۴۳ میلیون تماشاگر که ۱۲.۹درصد آنها از طیف بزرگسالان ۱۸ تا ۴۹ سال بودند، رکوردی ثبت کرد. گفته شد انتخاب الن دی جنرس به عنوان مجری موجب شد تا تماشاگران جوان تری به تماشاچی برنامه بنشینند.
امسال جیمی کیمل برای نخستین بار مجری اسکار بود.
کریس راک، بیلی کریستال، ادی مورفی، آن هاتاوی و جیمز فرانکو از مجریان مراسم اسکار در سالهای اخیر بودهاند. هر سال بلافاصه پس از پخش این برنامه، انتخاب مجری سال بعد در مرکز توجه قرار می گیرد.
آمار تماشاگران اسکار از سال ۲۰۰۰چنین بوده است:
سال ۲۰۱۷: برابر ۳۲.۹ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۶: برابر ۳۴.۴ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۵: برابر ۳۷.۳ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۴: برابر ۴۳.۷ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۳: برابر ۴۰.۴ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۲: برابر ۳۹.۵ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۱: برابر ۳۷.۹ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۱۰: برابر ۴۱.۶ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۹: برابر ۳۶.۹ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۸: برابر ۳۱.۸ میلیون تماشاگر (پایینترین)
سال ۲۰۰۷: برابر ۳۹.۹ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۶: برابر ۳۶.۸ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۵: برابر ۴۲.۲ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۴: برابر ۴۳.۶ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۳: برابر ۳۳.۰ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۲: برابر ۴۰.۵ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۱: برابر ۴۲.۹ میلیون تماشاگر
سال ۲۰۰۰: برابر ۴۶.۵ میلیون تماشاگر (بالاترین)