برگزاری 11 کارگاه علمی و تخصصی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در قالب حمایت از محققان و فناوران خارج کشور برای برنامه‌های علمی کوتاه مدت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در جهت بهبود کیفیت و گسترش برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور از دعوت محققین، دانشمندان و فناوران برجسته خارج از کشور برای برنامه های علمی کوتاه مدت حمایت می کند. این تصمیم به منظور استفاده از دانش و تجربیات اساتید و صاحبنظران ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور و در راستای توسعه علمی و فناوری در سطح ملی و بین الملل اتخاذ شده است.

سال 95 از تعداد 28 درخواست حمایت از محققان و فناوران  خارج کشور برای برنامه های علمی کوتاه مدت تعداد 11 درخواست توسط صندوق مصوب شد که بر این اساس 11 ویژه برنامه علمی در قالب کارگاه آموزشی و تخصصی توسط محققان ایرانی خارج از کشور و اساتید برجسته خارجی در کشور برگزار شد.

قابل ذکر است که کارگاه بین المللی  نور و مواد ساختار یافته به میزبانی دانشگاه علوم پایه زنجان و با همکاری فیزیک نظری ایتالیا، کارگاه بین المللی برهمکنشهای بس ذره ای در نانوساختارهای گرافنی در دانشگاه دانشگاه مشهد، کارگاه ملی همایش پردازش سیگنال، کارگاه تخصصی پیشرفته ای اخیر در نظریه ریسمان و موضوعات مرتبط برخی از این عناوین هستند.