وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، همکاری های سایبری با ایران در حوزه های مختلف از جمله تجارت الکترونیک و نرم افزاری را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در راستای سفر وزیر ارتباطات به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و روسیه، محمود واعظی با نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی کشور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

نیکیفروف در این دیدار گفت: یکی از اهداف دیدارها و گفتگوهای متعدد دو جانبه در روسیه، ایران و همچنین مجامع بین المللی، فراهم کردن زمینه های همکاری بین تهران و مسکو در این حوزه است.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که شرکت ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و نوآوری دو طرف همکاری کنند و طرح های ارتباطاتی مشترک انجام دهند، اظهار کرد: این طرح ها می تواند شامل پروژه های مختلف اینترنتی، طراحی نرم افزار، امنیت اطلاعاتی، تجارت الکترونیک و موارد مشابه باشد.

وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه تاکید کرد: هم ایران و هم روسیه می دانند که امروز حق حاکمیت هر دولتی بدون حاکمیت بر عرصه اطلاعاتی ناممکن است و با توجه به این واقعیت، درک روشنی از اهداف کار مشترک در این زمینه داریم.

نیکیفروف تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد ایجاد موسسه های مشترک کاری و سرمایه گذاری بین تجار روسی و ایرانی از جمله در حوزه انجام طرح های علمی و تحقیقاتی باشیم که پایه خوبی برای گسترش همکاری های دو کشور در زمینه اطلاعات است.

هدف از سفر دو روزه هیات ایرانی به ریاست واعظی وزیر ارتباطات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه، توسعه روابط، انجام مقدمات حضور حسن روحانی و مذاکره سران در مسکو اعلام شده است که براساس برنامه پیش بینی شده اوایل فروردین ماه انجام می شود.

واعظی در دیدارهای جداگانه با نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی، الکساندر نوواک وزیر انرژی و همتای خود در کمیسیون مشترک و همچنین ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی برگزار شد، دستورهای کار سفر رئیس جمهوری ایران به روسیه را که براساس برنامه پیش بینی شده قرار است اوایل فروردین ماه انجام شود، بررسی کرد.

تاکنون روسای جمهوری دو کشور شش بار در جریان نشست های بین المللی خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرده اند و دو مذاکره نیز در تهران و شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه برگزار شده است.