دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 28 تا 30 فروردین در عسلویه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز 28 الی 30 فروردین 96 با حمایت  ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می کند که کلیه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری و مراکز رشد سراسر کشور، فعال در صنعت گاز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

هدف از برگزاری دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز شناسایی و تدقیق نیازهای فناورانه و محصولات گلوگاهی صنعت گاز کشور، شناسایی توان فنی مهندسی شرکتهای دانش‌بنیان داخلی برای رفع نیازها، ایجاد شبکه و کانال ارتباطی بین شرکتهای دانش‌بنیان توانمند با پالایشگاه‌ها و شرکتهای تابعه صنعت گاز و پتروشیمی‌های است.

همچنین از دیگر اهداف این نشست می‌توان به توسعه ظرفیت‌ها و هدفمند کردن تحقیقات شرکتهای دانش‌بنیان داخلی در جهت نیازهای صنعت گاز و نیز کمک به رشد و توانمندسازی شرکتهای دانش‌بنیان نوپا و توسعه بازار محصولات ایشان در راستای نیازهای صنعت گاز اشاره کرد. 

برنامه‌های نشست و مدل برگزاری

برنامه‌های دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز شامل شش بخش نشست تخصصی معرفی شرکتها و محصولات ایشان برای گروه‌های مخاطب، جلسات مذاکره B2B ، بازدید از نمایشگاه جانبی، بازدید متخصصین شرکتها از بخش‌های عملیاتی، پنل ارائه نیازهای فناوری صنعت گاز، شبکه سازی و ایجاد تعاملات پایدار می‌شود.

نشست تخصصی معرفی شرکتها و محصولات ایشان برای گروه‌های مخاطب: این بخش از رویداد طی 3 نیمروز و در قالب برگزاری نشست تخصصی معرفی توانمندی های شرکتها برای متخصصین و مدیران شرکتهای بزرگ و متولی صنعت گاز خواهد بود. در این برنامه، در هر نیمروز بین 8 تا 10 شرکت در قالب ارائه حضوری، توانمندی خود را معرفی می‌نمایند و بر اساس درخواست‌های جلسات اختصاصی، این جلسات در ادامه روز برگزار می‌شود.

جلسات مذاکره B2B : پس از ارائه شرکتها در نیمروز صبح، بر اساس درخواست‌های مذاکره واصل شده و نیز پیشنهادات خود شرکتها، هماهنگی انجام این مذاکرات به صورت اختصاصی برای شرکتها انجام می‌گیرد و در هر جلسه نیز نماینده مرکز فن‌بازار ملی ایران، نسبت به ثبت توافقات و پیگیری موضوعات اقدام خواهد نمود.

بازدید از نمایشگاه جانبی: به منظور آشنایی بیشتر مخاطبین با محصولات و توانمندی‌های شرکتها، نمایشگاه محدودی در محل برگزاری رویداد یعنی مجموعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی دایر خواهد شد و نماینده شرکتها در طول روز پاسخگوی مراجعین و بازدیدکنندگان خواهند بود.

بازدید متخصصین شرکتها از بخش‌های عملیاتی: در صورت نیاز به بازدید متخصصین شرکتها از پالایشگاه ها و پتروشیمی‌های منطقه و بررسی دقیق نیازمندی‌های موجود، امکان حضور شرکتها در بخش‌های عملیاتی وجود دارد و تمهید لازم برای انتقال آنها صورت خواهد گرفت.

پنل ارائه نیازهای فناوری صنعت گاز: در این پنل عمومی که با حضور همه شرکتهای فناور انجام خواهد شد، نیازهای فناوری و صنعتی‌ای که در حال حضار در اولویت‌های صنعت گاز کشور قرار دارد معرفی خواهد شد و از ظرفیت‌های موجود در جامعه دانش‌بنیان کشور برای رفع آنها دعوت به عمل خواهد آمد. این اقدام، روی دیگر سکه در بحث به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا با تکیه بر توان داخلی در صنعت گاز خواهد بود.

شبکه سازی و ایجاد تعاملات پایدار: با توجه به فضای فراهم شده طی روزهای برگزاری رویداد، امکان ارتباط‌گیری و تعریف تعاملات پایدار بین شرکت‌کنندگان و مشتریان بالقوه در منطقه وجود خواهد داشت.

همزمان با دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز امضای قرارداد راه‌اندازی «فن‌بازار تخصصی صنعت گاز» و آغاز بهره‌برداری از آن با حضور معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور و رونمایی از «بسته حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت و گاز کشور» به عنوان نقطه عطفی در بهره‌برداری از توان داخلی در این صنعت نیز صورت می‌گیرد. 

تسهیلات و خدمات مرکز فن‌بازار ملی ایران

فن بازار ملی ایران در دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز امکان ارائه تسهیلات لیزینگ به خریداران غیردولتی محصولات و فناوری‌ها، امکان ارائه خدمات اعتباری وصدور ضمانت‌نامه توسط صندوق توسعه فناوری‌های نوین، ارائه خدمات کارگزاری در خصوص بازاریابی و فروش محصولات شرکتها و ایجاد تعاملات پایدار با مشتریان کلیدی را ارائه می‌دهد.

همچنین  تعریف پروژه‌های پژوهشی برای رفع نیازهای فناوری مورد نیاز صنعت گاز از طریق تشکیل کنسرسیوم و نیز امکان پذیرش شرکت‌های فعال در صنعت گاز از کشورهای قطر و امارات به منظور خرید محصولات و فناوری‌های شرکت‌های ایرانی در این رویداد صورت خواهد گرفت.

دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز با حمایت پارک فناوری پردیس و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  28 تا 30 فروردین در عسلویه برگزار می‌شود.