مهلت ثبت نام در دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز که  با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 28 تا 30 فروردین در عسلویه برگزار می‌شود تمدید شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز 28 الی 30 فروردین 96 با حمایت  ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی کلیه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری و مراکز رشد سراسر کشور، فعال در صنعت گاز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.  علاقه مندان برای ثبت نام در این رویداد تنها تا امروز، 15 فروردین ماه 96 مهلت خواهند داشت.

هدف از برگزاری دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز شناسایی و تدقیق نیازهای فناورانه و محصولات گلوگاهی صنعت گاز کشور، شناسایی توان فنی مهندسی شرکتهای دانش‌بنیان داخلی برای رفع نیازها، ایجاد شبکه و کانال ارتباطی بین شرکتهای دانش‌بنیان توانمند با پالایشگاه‌ها و شرکتهای تابعه صنعت گاز و پتروشیمی‌های است.

همچنین از دیگر اهداف این نشست می‌توان به توسعه ظرفیت‌ها و هدفمند کردن تحقیقات شرکتهای دانش‌بنیان داخلی در جهت نیازهای صنعت گاز و نیز کمک به رشد و توانمندسازی شرکتهای دانش‌بنیان نوپا و توسعه بازار محصولات ایشان در راستای نیازهای صنعت گاز اشاره کرد.

برنامه‌های نشست و مدل برگزاری

برنامه‌های دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز شامل شش بخش نشست تخصصی معرفی شرکتها و محصولات ایشان برای گروه‌های مخاطب، جلسات مذاکره B2B ، بازدید از نمایشگاه جانبی، بازدید متخصصین شرکتها از بخش‌های عملیاتی، پنل ارائه نیازهای فناوری صنعت گاز، شبکه سازی و ایجاد تعاملات پایدار می‌شود.

نشست تخصصی معرفی شرکتها و محصولات ایشان برای گروه‌های مخاطب: این بخش از رویداد طی 3 نیمروز و در قالب برگزاری نشست تخصصی معرفی توانمندی های شرکتها برای متخصصین و مدیران شرکتهای بزرگ و متولی صنعت گاز خواهد بود. در این برنامه، در هر نیمروز بین 8 تا 10 شرکت در قالب ارائه حضوری، توانمندی خود را معرفی می‌نمایند و بر اساس درخواست‌های جلسات اختصاصی، این جلسات در ادامه روز برگزار می‌شود.

جلسات مذاکره B2B : پس از ارائه شرکتها در نیمروز صبح، بر اساس درخواست‌های مذاکره واصل شده و نیز پیشنهادات خود شرکتها، هماهنگی انجام این مذاکرات به صورت اختصاصی برای شرکتها انجام می‌گیرد و در هر جلسه نیز نماینده مرکز فن‌بازار ملی ایران، نسبت به ثبت توافقات و پیگیری موضوعات اقدام خواهد نمود.

بازدید از نمایشگاه جانبی: به منظور آشنایی بیشتر مخاطبین با محصولات و توانمندی‌های شرکتها، نمایشگاه محدودی در محل برگزاری رویداد یعنی مجموعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی دایر خواهد شد و نماینده شرکتها در طول روز پاسخگوی مراجعین و بازدیدکنندگان خواهند بود.
بازدید متخصصین شرکتها از بخش‌های عملیاتی: در صورت نیاز به بازدید متخصصین شرکتها از پالایشگاه ها و پتروشیمی‌های منطقه و بررسی دقیق نیازمندی‌های موجود، امکان حضور شرکتها در بخش‌های عملیاتی وجود دارد و تمهید لازم برای انتقال آنها صورت خواهد گرفت.

پنل ارائه نیازهای فناوری صنعت گاز: در این پنل عمومی که با حضور همه شرکتهای فناور انجام خواهد شد، نیازهای فناوری و صنعتی‌ای که در حال حضار در اولویت‌های صنعت گاز کشور قرار دارد معرفی خواهد شد و از ظرفیت‌های موجود در جامعه دانش‌بنیان کشور برای رفع آنها دعوت به عمل خواهد آمد. این اقدام، روی دیگر سکه در بحث به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا با تکیه بر توان داخلی در صنعت گاز خواهد بود.

شبکه سازی و ایجاد تعاملات پایدار: با توجه به فضای فراهم شده طی روزهای برگزاری رویداد، امکان ارتباط‌گیری و تعریف تعاملات پایدار بین شرکت‌کنندگان و مشتریان بالقوه در منطقه وجود خواهد داشت.

همزمان با دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز امضای قرارداد راه‌اندازی «فن‌بازار تخصصی صنعت گاز» و آغاز بهره‌برداری از آن با حضور معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور و رونمایی از «بسته حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت و گاز کشور» به عنوان نقطه عطفی در بهره‌برداری از توان داخلی در این صنعت نیز صورت می‌گیرد.

تسهیلات و خدمات مرکز فن‌بازار ملی ایران

فن بازار ملی ایران در دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز امکان ارائه تسهیلات لیزینگ به خریداران غیردولتی محصولات و فناوری‌ها، امکان ارائه خدمات اعتباری وصدور ضمانت‌نامه توسط صندوق توسعه فناوری‌های نوین، ارائه خدمات کارگزاری در خصوص بازاریابی و فروش محصولات شرکتها و ایجاد تعاملات پایدار با مشتریان کلیدی را ارائه می‌دهد.

همچنین  تعریف پروژه‌های پژوهشی برای رفع نیازهای فناوری مورد نیاز صنعت گاز از طریق تشکیل کنسرسیوم و نیز امکان پذیرش شرکت‌های فعال در صنعت گاز از کشورهای قطر و امارات به منظور خرید محصولات و فناوری‌های شرکت‌های ایرانی در این رویداد صورت خواهد گرفت.

دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز با حمایت پارک فناوری پردیس و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  28 تا 30 فروردین در عسلویه برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام تمدید شده در این رویداد امروز، 15 فروردین ماه 96 است.