ششمین سمینار علمی دانش‌آموزی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی اردیبهشت‌ماه 96 برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،   علیرضا اقبالی مسئول برگزاری ششمین سمینار علمی دانش‌آموزی درباره برگزاری این رویداد بیان کرد: این همایش که در سال 96 ششمین دوره خود را برگزار می‌کند به طور اختصاصی برای نوجوانان دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم و در رشته های زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، فیزیک و شیمی خواهد بود.

مسئول برگزاری ششمین سمینار علمی دانش‌آموزی هدف از برگزاری این سمینار را پژوهش، تحقیق، کارآفرینی، ایده پردازی و حفظ اعتمادبه‌نفس و خودباوری در نوجوانان دانست که در 5 دوره گذشته نیز موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: در دوره‌های گذشته این سمینار موفق عمل کرده است، مقالات ارزنده‌ای ارائه شده و در آنها شاهد ایده پردازی‌های خوبی بوده‌ایم. به طوری که برخی از شرکت‌کنندگان اختراعاتی داشتند و به انجمن نخبگان ایران معرفی شده‌اند.

اقبالی با اشاره به این نکته که دانش آموزان تمام شهرهای ایران می‌توانند در این سمینار شرکت کنند گفت: با وجودی که شرکت‌کنندگان بیشتر از شهر تهران هستند اما دوره‌های گذشته از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز و دیگر شهرها شرکت‌کننده داشته‌ایم. این شرکت‌کنندگان حتی روز سمینار به صورت پروازی شرکت می‌کنند.

به گفته وی دوره گذشته 450 مقاله در این سمینار ارائه شد. امسال نیز پیش بینی می‌شود بیشتر از این تعداد مقاله در ششمین دوره سمینار دانش آموزی شرکت داشته باشد.

مسئول برگزاری ششمین سمینار علمی دانش‌آموزی افزود: حضور مراکز علمی و تحقیقاتی می‌تواند این سمینار را تکمیل کرده و جنبه‌های گسترده‌تری به آن ببخشد تا در دوره‌های آینده مانند جشنواره خوارزمی گستردگی و دربرگیری بیشتری در میان علاقه‌مندان داشته باشد.

وی دستاورد 5 دوره گذشته را تحقیق، پژوهش و تربیت افرادی که تحقیق و پژوهش را از دوره نوجوانی آغاز کرده‌اند دانست و بیان کرد: دانش آموزان از طریق این سمینار با روش تحقیق، روش‌های مقاله‌نویسی و ایده پردازی آشنا می‌شوند. به این صورت دیگر وقتی این افراد وارد دانشگاه می‌شود نیازی نیست از صفر برای تحقیق کردن شروع کنند.

اقبالی ادامه داد: دانش‌آموزانی داریم که می‌توانند کارآفرینی کنند. از نظر جامعه آماری هم این رقم کم نیست. پس باید بتوان از طریق این سمینارها چراغ‌هایی روشن کرد. تا کنون هم این اقدام به نحوی صورت گرفته است.

 
وی تاکید کرد: در فضای کنونی جامعه ما نسبت به تحقیق و پژوهش و مطالعه بی مهری‌هایی صورت گرفته است. هرکس بتواند در رشد این مسیر قدم کوچکی بردارد و تحقیق و پژوهش را زنده کند و برای دانش آموزان در راه کار، تحقیق انگیزه ایجاد کند می‌تواند منتهی به قدم‌های بزرگ شود.

ششمین سمینار علمی دانش‌آموزی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی اردیبهشت‌ماه 96 برگزار می‌شود. علاقه مندان تا پایان فروردین 96 برای ارسال مقالات به این سمینار مهلت دارند.