مهدی فخیم زاده با اشاره به سختی های ساخت سریال «علی البدل» بیان کرد که ساخت چنین آثاری با فضاهای فانتزی و پروداکشن سنگین نوعی ریسک محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  مهدی فخیم زاده که در ایام نوروز با سریال «علی البدل» به میان مخاطبان تلویزیون آمد درباره این اثر و مقایسه آن با آثاری مثل «روزی روزگاری» و «شب های برره» که نمونه های موفقی در کارهایی با فضای جغرافیای غیرشهری بوده اند، گفت: سریال «روزی روزگاری» یک کار ایلیاتی بود که می توانست فضای مناسب را برای قصه پردازی فراهم کند و سریال «شب های برره» هم البته روستا را وسیله کرده بود و می توانست در روستا هم نباشد.

وی اضافه کرد: اینکه بخواهید فضای روستا را در کاری دربیاورید بسیار مشکل است که البته باید با کار ایلیاتی تمایز قایل شد چون در سریال های ایلیاتی حتی ابزاری مثل اسلحه و کشمکش به درام ختم می شود ولی روستا احتمال ریسک زیادی دارد و به نظرم خود من در این ریسک موفق شدم.

فخیم زاده با اشاره به اینکه مخاطبان سریال ها طیف گسترده ای از افراد هستند، بیان کرد: نظرها نسبت به یک سریال متفاوت است. زمانیکه من سریال «ولایت عشق» را با موضوع امام رضا (ع) ساختم عده ای از مردم اعتراض داشتند که چرا من این کار را ساختم و می گفتند که باید مذهبی ها آن را تولید می کردند درحالیکه بسیاری هم آن کار را دوست داشتند.

این بازیگر درباره آزمون و خطای ساخت سریال با فضاهای فانتزی عنوان کرد: «علی البدل» کار بسیار مشکلی بود ما در وهله اول سه روستا را با یکدیگر ترکیب کرده بودیم که زمان رفت و برگشت منزل دو خان و دیگر لوکیشن ها با هم فاصله بسیاری داشت. این سریال پروداکشن سنگینی داشت که خود را نشان نمی داد درحالیکه وقتی شما کار تاریخی انجام می دهید پروداکشن مشخص است.

کارگردان سریال «خواب و بیدار» اظهار کرد: خود من ترجیح می دهم چنین ریسکی نداشته باشم چون تلویزیون و بخش خصوصی توان چنین هزینه ای را ندارند.

بازیگر سریال «دندون طلا» در پایان درباره کارهای جدید خود در رسانه ملی عنوان کرد: صحبت های زیادی می شود اما به نتیجه نمی رسد. من شرایطی دارم و نوعی فیلمسازی بلدم که همان را در سینما و تلویزیون به کار می گیرم و حاضر نیستم از شرایط خود کوتاه بیایم. به طور مثال من بیشتر از روزی ۴ تا ۵ دقیقه ضبط نمی کنم و یا مواردی از این قبیل را در نظر می گیرم و تلویزیون هم شرایطی دارد مثل اینکه کاری را می خواهد به یک مناسبت برساند.