هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانو، فروردین‌ماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانو، با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی فروردین‌ماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این آزمون ۲۳۵۱۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۸۶۲ نفر دختر و ۷۶۵۷ نفر پسر هستند؛ آزمون مرحله اول متشکل از ۶۰ سوال تستی در سرفصل‌های نانومواد، نانوزیست فناوری، کاربردهای فناوری نانو، نانوشیمی، نانوفیزیک، مشخصه‌یابی و تجاری‌سازی برگزار شد.

استان‌های کردستان، کرمانشاه، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی به ترتیب بیش‌ترین ثبت‌نامی را در هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو به خود اختصاص دادند.

پس از اعلام نتایج اولیه، برگزیدگان مرحله اول برای حضور در اردوی علمی-رقابتی در یکی از مراکز معتبر علمی و آزمایشگاهی ایران که اواخر مردادماه سال جاری اجرا می‌شود خود را آماده خواهند کرد. در پایان دوره عملی و معرفی نفرات برتر، علاوه‌بر اهدای مدال و لوح تقدیر، جوایز نقدی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به هر یک از برگزیدگان اختصاص می‌یابد.
تاکنون ۷ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی شده‌اند.

هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو  با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فروردین 96 برگزار شد.