کارگزاران برتر در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیدمحمد صاحبکارخراسانی رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای مصوبات کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود و برای ارزیابی شرکت‌ها از کارگزاران حرفه‌ای استفاده می‌شود که این کارگزاران آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و اعمال معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و... کارگزاران متعددی مشغول به فعالیت هستند که هر ساله تعداد کارگزاران متناسب با حجم فعالیتها، گسترش داشته است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: کارگزاران ارزیابی شرکت‌ها، شرکت‌های خصوصی ارزیاب هستند که بصورت حرفه‌ای به ارزیابی می‌پردازند و کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، معیارهای رتبه‌بندی کارگزاران را مشخص کرده است و در پایان هر سال، کارگزاران بر اساس این معیارها رتبه‌بندی می‌شوند.

وی سرعت ارزیابی، دقت ارزیابی، امانت‌داری، رعایت اصول حرفه‌ای ارزیابی و عدم تخطّی از معیارهای مصوب رتبه‌بندی کارگزاران برشمرد و گفت: کارگزاران ارزیابی با یکدیگر رقابت می‌کنند و دبیرخانه کارگروه با برترین کارگزاران همکاری خود را ادامه می‌دهد.

صاحبکار با اشاره به تقدیر از سرارزیابان برتر در جلسه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سایر اعضای کارگروه، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده در طول سال 1395، میثم شیخ‌لر از شرکت بوم‌رنگ هم آرا، احسان حیدری از شرکت سنجش و دانش آیریک، سعید سلیمی و مصطفی عرب از شرکت ارزیابان فناوری های ظهور امیرکبیر، سامان یاری از شرکت کارآفرینی و فناوری ایران، پریسا امینی شریفی و علی برادران از شرکت مهندسی مواد آرای آویسا، مجید حقیقی از شرکت مشاوران نیک پندار شریف، سید علی رضا طباطبایی از شرکت راهبر سیستم دانش و کامران وفایی از شرکت توسعه بنای هوم به عنوان سرارزیابان برتر انتخاب شدند.