چالش پرینت قطعات بزرگ در بخش مسابقه در بخش مسابقه نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ همزمان با برگزاری نمایشگاه و مسابقه صنعت چاپ سه بعدی از سوی ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی چالش پرینت قطعات بزرگ در بخش مسابقه آن اجرا می‌شود. بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان بهترین، با کیفیت‌ و بزرگ‌ترین قطعاتی که توسط دستگاه چاپ سه بعدی ایرانی آنها پرینت می شود را ارائه می دهند البته در این بخش موضوع نیز آزاد است و شرکت کنندگان بر اساس مهارت خود قطعه مورد نظر را انتخاب می کنند.

در واقع این چالش هدفی است تا شرکت ها توانایی خود در پرینت قعات بزرگ را به نمایش گذارند و پتانسیل ها در این زمینه تا حدودی مشخص شود همچنین تا کنون بیش از 30 متخصص این حوزه برای شرکت در بخش مسابقه این رویداد متقاضی شده اند در واقع مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایران، ویژگی های فنی چاپگرهای سه بعدی ساخت ایران را به چالش می کشد، و برآیند این رقابت پایگاه داده ای خواهد شد که راهنمای مخاطبین این صنعت می‌شود.

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت 3dshow.ir مراجعه فرمایند.