سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های گوناگون این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی  و سومین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی با حضور محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، برگزیدگان جشنواره در بخش‌های طراحان کسب و کار (بخش المپیاد دانشجویی و بخش آزاد)، فن آفرینان (شرکت های نوپا)، فن آفرینان (شرکت های رشد یافته) و فن آفرینان (شرکت های تاثیرات اجتماعی) و بهترین ارایه در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری و فن آفرینی معرفی شدند.

رسول زرگرپور استان‌دار اصفهان در این مراسم بیان کرد: این جشنواره با هدف توسعه فن آفرینی، خلاقیت ومعرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور برگزار می‌شود.

به گفته زرگرپور تعامل در میان فعالان و سرمایه گذاران عرصه های مختلف و در نهایت کمک به برقراری ارتباط ایده پردازان و سرمایه گذاران از دیگر اهداف سازنده این جشنواره به شمار می رود.

وی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان ایده پرداز مراکز رشد و پارکهای علمی و فناوری کشور توانسته با 480 شرکت دانش بنیان برای 6 هزار و 400 نفر شغل ایجاد کند.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار شد.

بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری بود.

بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی بود و امسال 90 فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.

جشنواره ملی شیخ بهایی هر ساله از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.