جایزه مغز و شناخت اهوازی در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی علوم شناختی به دانش آموزان برگزیده مسابقات علوم اعصاب شناختی اهدا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جایزه "مغز و شناخت اهوازی" به دانش آموزان برگزیده مسابقات علوم اعصاب شناختی آمل، مشهد، یزد و اصفهان اهدا می شود. جایزه مغز و شناخت اهوازی" که با حمایت و ابتکار "ستاد علوم و فناوری های شناختی" در مهر ماه 1393طراحی شد، هر سال به تعدادی از برگزیدگان حوزه‌های مرتبط با علوم و فناوری های شناختی اهدا می شود.

این جایزه امسال در سمینار دانش آموزی با حضور حدود 200 دانش آموز برتر کشور و در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی علوم شناختی به دانش آموزان برگزیده مسابقات علوم اعصاب شناختی اهدا می شود.

همچنین در این مراسم از آقای دکتر عبدالحسین عباسیان نیز به پاس ترویج و آموزش علوم شناختی، تقدیر خواهد شد. علت نامگذاری این جایزه نیز حکیم« ابوالحسن(علاءالدین) علی بن عباس مجوسی اهوازی ارجانی» است که طبیب و حکیم فرزانه معاصر عضدالدوله، ابوشجاع فناخسرو بن رکن الدین دیلمی (متوفی372 ه.ق در 47 سالگی)، سلطان فرهنگ پرور و دانش گستر آل بویه بود و اثر فاخر خویش منسوب به «الملکی» را به نام وی نوشت.

وی پس از «رازی» و پیش از« ابن سینا» می زیست. او در غرب به "HOLLY ABBAS" مشهور است. کتاب هایش تا اوایل قرن هجدهم میلادی چندین بار به لاتین ترجمه، چاپ و سال ها در غرب تدریس می شد. نسخه هایی از این کتاب ها در کتابخانه های اروپایی موجود است.

هفتمین همایش بین‌المللی علوم شناختی 10 تا 14 اردیبهشت ماه 1396 در مرکز بین الملی همایش های رازی توسط پژوهشکده علوم شناختی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و حمایت ستاد علوم و فناوری های شناختی برپا می‌شود.