هفتمین فستیوال بازار دارایی فکری و دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکبر قنبرپور رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران بیان کرد: فستیوال‌های نوآوری با هدف کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگان، پژوهشگران و مخترعان کشور برگزار می‌شود و مرکز فن‌بازار ملی ایران برگزاری این رویدادها را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همکاری شرکت فرابورس ایران در دستور کار خود قرار داده است.

قنبرپور ادامه داد: تا کنون 6 فستیوال معارفه نوآوری برگزار شده است که 5 فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های مدیریت شهری، صنعت لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و صنعت پلاستیک و پلیمر بوده است.

به گفته رییس مرکز فن بازار ملی ایران، انعقاد 8 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال و در شرف انعقاد بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوال‌های تخصصی در سال 95 بود که سه مورد از این قراردادها مربوط به فستیوال صنعت تجهیزات پزشکی بوده است.
وی با اشاره به این موضوع که گستردگی نوآوری‌ها و ظرفیت بالای حوزه تجهیزات پزشکی یکی از دلایل برگزاری مجدد فستیوال در این حوزه تخصصی است افزود: اولین فستیوال تخصصی در صنعت تجهیزات پزشکی شهریور سال 95 برگزار شد و 3 قرارداد نهایی شده و چند قرارداد در حال انجام از جمله خروجی‌های این رویداد بوده است.

قنبرپور به استقبال گسترده صنعتگران و سرمایه‌گذاران از رویداد قبلی فستیوال صنعت تجهیزات پزشکی که در سال 95 برگزار شد اشاره کرد و حضور نمایندگان بیش از 80 شرکت تولیدی و 10 شرکت سرمایه‌گذاری در این رویداد را نشانه سمت‌وسو گیری جدید شرکت‌ها به سوی نوآوری در این حوزه صنعتی دانست.

صاحبین طرح‌های نوآورانه در این حوزه تخصصی می‌توانند حداکثر تا 9 اردیبهشت‌ماه طرح‌های خود را به دبیرخانه دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک پردیس این معاونت توسط مرکز فن بازار ملی ایران با همکاری بازار دارایی فکری فرابورس ایران خردادماه سال جاری برگزار می‌شود ارسال کنند.