یک شرکت تولید کننده کنسول های بازی در حال طراحی و تولید نسل جدید کنسول بازی ویدئویی خود یعنی پلی استیشن است و آن را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقمندان قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از گیم اسپات، دامیان تونگ تحلیلگر موسسه Macquarie Capital Securities ضمن اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد پلی استیشن تازه سونی با به روز رسانی های جالب و جذاب در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

اطلاع رسانی این تحلیلگر بدین علت مورد توجه قرار گرفته که وی زمان عرضه کنسول بازی پلی استیشن ۴ پرو سونی را هم به درستی پیش بینی کرده بود.

سونی فعلا در این زمینه سکوت کرده است. این شرکت ۹ ماه قبل از عرضه پلی استیشن ۴ از تولید آن خبر داد، اما در مورد کنسول هایPS۴ Slim  و  PS۴ Pro این کار را به ترتیب یک هفته و دو ماه قبل از عرضه شان انجام داد.

در عین حال مایکروسافت هم به دنبال به روزرسانی کنسول بازی خود است و طرحی موسوم به Scorpio را در دست اجرا دارد تا کنسولی قدرتمندتر از سونی روانه بازار کند.

هنوز خبری در مورد امکانات کنسول جدید سونی که احتمالا PlayStation ۵ نام می گیرد، منتشر نشده است. پیش از این گفته شده بود Scorpio در اواخر سال ۲۰۱۷ در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.