صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی از طریق حضور تجار و بازرگانان خارجی در پنجمین نمایشگاه IranLabExpo توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاونت علمی در راستای تعامل تولیدکنندگان ایرانی با سایر کشورها و توسعه بازارهای تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از خریداران خارجی برای حضور در نمایشگاه ملی ساخت ایران دعوت و حمایت کرد.
در این راستا هیات تجاری 31 نفره از کشورهای افغانستان، عمان، سریلانکا، اوگاندا، ارمنستان، گرجستان، رومانی، آلمان و غیره با حمایت کریدور خدمات صادرات برای بازدید و خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از نمایشگاه ساخت ایران بازدید کردند.
این هیات با بررسی و دقت بسیار از منابع مختلف مانند ترویج نمایشگاه ساخت ایران در نمایشگاه عرب لب 2017، استفاده از رایزنان تجاری در کشورهای مختلف و بانک های اطلاعاتی قبلی از میان درخواست کنندگان بازدید، انتخاب شده بودند.
هیات مذکور در روزهای نمایشگاه در قالب گروه های 3 تا 4 نفره و با توجه به علاقه مندی آنها و با برنامه ریزی شرکت تجارت هوشمند هیراد و با همکاری شرکت مدیریت صادرات هوکاد به بازدید از غرفه ها و سالن های مختلف نمایشگاه پرداختند و برخی از این بازدیدها منجر به عقد قراردادهای تجاری و خرید تجهیزات نیز شد.
خریداران خارجی در صورت خرید از این نمایشگاه می توانند از تضامین برای صحت محصولات و پایبندی فروشندگان به تعهداتشان و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار شوند.
برنامه هایی از قبیل بازدید از نمایشگاه، بازدید بعضی از افراد هیات خارجی از شرکت فن آموز مستقر در پارک فناوری پردیس و جلسه ای در ستاد ویژه فناوری نانو نیز در نظر گرفته شد، در همین راستا جلسه ای در محل نمایشگاه با حضور مدیر اجرایی نمایشگاه نیز برگزار شد.
در این جلسه افراد بازدیدکننده به بررسی نقاط قوت و ضعف نمایشگاه و بیان نظرات خود پرداخته و کیفیت و خدمات محصولات ایرانی به ویژه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی را مناسب دانستند.
نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است و در این نمایشگاه بیش از 9 هزار محصول آماده فروش وجود داشت که با حمایت کریدور صادرات آمادگی حضور در بازارهای جهانی را خواهند یافت.