نخستین نمایشگاه چاپ سه بعدی میزبان شرکت های دانش بنیانی است که خدماتی همچون ساخت سه بعدی هر طرح را انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شاید برای هر یک از ما پیش آمده باشد طرحی از یک قطعه در ذهن داشته باشیم اما در بازار موجود نیست و حالا قصد واقعی کردن این طرح را داشته باشیم فناوری چاپ سه بعدی این امکان را می دهد که در مدت زمان کم طرح خود را به صورت قطعه ای سه بعدی تولید کنید.

در نمایشگاه چاپ سه شرکت های دانش بنیانی حضور دارند که این خدمات را ارائه می دهند، فعالیات این شرکت ها به گونه ای است که با مراجعه به سایت آنها می توانیدفایل سه بعدی خود را آپلود کنید و قطعه سه بعدی مورد نظرتان را دریافت کنید حتی اگر فایل سه بعدی مورد نظر را ندارید با ارسال عکس دو بعدی طراحان این شرکت ها فایل سه بعدی را طراحی می کنند.

به گفته امیر علی شریفیان مدیر یکی از این شرکت های فناور، کاربرد این خدمات در حوزه هایی همچون معماری بیشتر است زیرا در این حوزه استفاده از فناوری چاپ سه بعدی گسترده است و از سویی کار کردن با دستگاه چاپگر سه بعدی نیز آسان نیست این گروه می توانند بعد از خرید دستگاه از خدمات شرکت استفاده کنند.

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت 3dshow.ir مراجعه فرمایند.