بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی حدود ۴ هزار شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند که سهم داخلی‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و ١٦ غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥٠٠ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و ٥٠٠ شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به‌صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند.

بر اساس این گزارش، در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار مترمربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران ازلحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید، ازلحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

لازم به ذکر است اسامی شرکت های عضو پارک فناوری پردیس که در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همچون شرکت توربوسیل، شرکت فراسنجش افزار پردیس، شرکت دانش اندیش رانا، شرکت فناوری نوین مرصاد فاطر، شرکت طراحی و مهندسی گروک و شرکت مشاوران انرژی تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

بر اساس این گزارش، آیین گشایش رسمی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی، مدیران صنعت نفت و نمایندگان شرکت‎های بین‌المللی در سالن میلاد آغاز به کارکرد.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ 17 تا 19 در محل نمایشگاه بین‌المللی در سالن میلاد در حال برگزاری است.