رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی گفت: سال گذشته 570  میلیارد ریال طرح کلان ملی فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  پیمان صالحی رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص طرح های کلان تایید شده در معاونت بیان کرد: در سال 95 با توجه به بررسی و ارزیابی های به عمل آمده از طرح های متعدد پیشنهادی در مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تعداد 13 طرح در حوزه های مختلف هوایی، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل، و غیره به تصویب رسید.
وی افزود: اعتبار مصوب برای این طرح ها بالغ بر 570 میلیارد ریال در چارچوب طرح های کلان ملی فناوری بود.
به گفته صالحی، این مرکز در ابتدای فعالیت خود، به منظور حمایت از طرح های کلان توجه به بازار ملی، بیشتر به جنبه های فنی طرحها توجه می کرد و به صورت بالعوض از آنها حمایت می کرد. با آغاز فعالیت دولت یازدهم و نگرش جدید این مرکز مبنی بر حمایت از تجاری سازی فناوری، در حال حاضر حمایت از طرحها از طریق اعطای وام صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: به همین منظور، در زمان تصویب طرحها به جنبه های مربوط به بازار توجه بیشتری می شود تا مجری نیز در بازپرداخت وام با مشکل مواجه نشود. این رویکرد گرچه به دلیل نیاز بیشتر به بررسیها و رایزنی ها نسبت به رویکرد قبلی زمانبرتر است، اما به تضمین موفقیت طرحها کمک می کند.