دانشجویان مشمول جایزه‌­های تحصیلی سال 96-1395 می‌­توانند از تاریخ 1/3/1396 تا 20/3/1396 با مراجعه به سامانه ثریا درخواست‌­های خود را برای بهره‌مندی از اعتبار هسته‌های پژوهش، ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دانشجویان مشمول جایزه­‌های تحصیلی سال 96-1395 می‌­توانند از تاریخ 1/3/1396 تا 20/3/1396 با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان به نشانیhttp://soraya.bmn.ir  ، درخواست­‌های خود را برای بهره‌مندی از اعتبار هسته‌های پژوهش، در سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی و در صورت تأیید، از این جایزه بهره‌مند شوند.

مهمترین نکات مربوط به این اعتبار به شرح زیر است (متقاضیان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به «راهنمای اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 96-1395راجا» در وبگاه بنیاد ملّی نخبگان یا بنیادهای نخبگان استانی مراجعه کنند):

  1. این اعتبار به گروه‌های دانشجویی تعلق می‌یابد که دانشجویان زیر نظر یکی از اعضای هیئت علمی و مطابق مقررات مصوّب دانشگاه به اجرای فعالیتی تحقیقی اشتغال یابند. یادآور می‌شود دست کم یکی از اعضای هسته باید از دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سال تحصیلی جاری باشد.
  1. مبلغ این اعتبار برای هسته­‌های دورة کارشناسی ارشد، هفتاد میلیون ریال و برای هسته­‌های دورة دکتری تخصصی، مبلغ یکصد میلیون ریال است.
  2. اعتبار هستة پژوهش برای دانشجویان مشمول جایزه‌های تحصیلی در سه قسط به حساب دانشگاه واریز می‌شود و از طریق دانشگاه در اختیار هسته قرار می‌گیرد.
  3. مبلغ اعتبار برای فعالیت‌های علمی و تأمین بخشی از نیاز‌های تجهیزاتی و اطلاعاتی هسته و زیر نظر سرپرست هسته هزینه می‌­شود.
  4. لازم است دانشگاه موارد زیر را از طریق سامانه به بنیاد نخبگان استان متبوع ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد:

5-1. عنوان هسته؛

5-2. برنامة هسته؛

5-3. زمان‌بندی اجرا؛

5-4. نام اعضا و سرپرست هسته؛

5-5. ارتباط با اولویت‌های پژوهشی و مورد نیاز کشور و فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت.

یادآوری مهم: با توجه به محدودیت منابع مالی بنیاد، تعداد هسته‌های قابل پذیرش محدود خواهد بود؛ لذا درخواست‌های دریافت شده بر اساس کامل بودن مدارک و ارتباط با اولویت‌های پژوهشی کشور مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و از بین آنها تعداد محدودی، مورد حمایت قرار می‌گیرد.