به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان سراسر کشور در رشته‌های مختلف تحصیلی با مسائل دریایی، همزمان با برپایی سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرتضی یوسف زادی دبیر بخش فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا فیلم را یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای رسانه‌ای خواند و گفت: فیلم به جهت نفوذپذیری بالایی که در جامعه دارد یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای رسانه‌ای است. فرهنگ‌سازی و تبلیغات از طریق پخش فیلم، تأثیر به‌مراتب بیشتری از سایر ابزارهای رسانه‌ای دارد.

وی در ادامه افزود: ازاین‌رو به جهت اعتلاء و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان سراسر کشور در رشته‌های مختلف تحصیلی با مسائل دریایی، جشنواره فیلم و عکس دانشجویی دریا به‌عنوان یکی از بخش‌های "سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" معرفی شد.  

یوسفی زاده گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در سه حوزه   1- فیلم‌های 90 ثانیه‌ای 2- آیتم‌های تبلیغاتی در حوزه تولید و اقتصاد دانش‌بنیان (آنونس، تیزر و نماهنگ) 3- عکس (تک عکس، مجموعه و تبلیغاتی) به‌صورت عکس یا فیلم با مدت‌زمان 90 ثانیه با موضوع دریایی به جشنواره ارسال کنند.

دبیر بخش فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا  با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به امکانات و بررسی هر چه‌بهتر آثار، مدت‌زمان آثار ارسالی به جشنواره در مدت‌زمان 90 ثانیه برای فیلم و در قالب آزاد با موضوع دریا در مسابقه عکاسی تهیه می‌شود. ازاین‌رو محورهای جشنواره فیلم و عکس دانشجویی دریا در بخش‌های مختلف همچون زندگی مردم و دریا، دانشگاه و دریا، صنعت و دریا و همچنین گردشگری و دریا خلاصه می‌شود. 

وی در ادامه افزود: دبیرخانه این جشنواره  از اسفندماه 95 کار خود را شروع  کرده است و در سه فاز فراخوان، گرداوری و بازبینی آثار اجرا خواهد شد. و نهایتاً 3 فیلم و 3 عکس برتر انتخاب می‌شود.

بر اساس این گزارش، دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان از همه علاقه‌مندان به حوزه دریا به‌ویژه دانشجویان دعوت می‌کند که در این جشنواره  که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود شرکت کنند.